Citat blir AstraZeneca’s nordiska produktionspartner

AstraZeneca AB konsoliderar sina inköp av reklambyråtjänster och där är Citat en av tre utvalda byråer. Citat kommer att ansvara för taktisk marknadskommunikation och produktion av allt marknadsmaterial för de nordiska marknaderna. Detta sker i samband med att AstraZeneca nu etablerat ett gemensamt nordiskt marknadsbolag.

- Vi har höga ambitioner att bygga ett enhetligt nordisk marknadsbolag i samarbete med utvalda partners för att stärka konkurrenskraften, säkerställa kundrelationerna och skapa en effektiv organisation. Efter en intensiv och noggrann upphandlingsprocess valde vi Citat som partner för produktionen av vårt marknadsmaterial, säger Tero Oinonen, Vice President Marketing AstraZeneca Nordic. Teamet hos Citat kommer att leverera taktisk marknadsföring och ren produktion men också processutveckling, systemstöd och övertagande av underleverantörsrelationer. - Det känns oerhört stimulerande att fått ett utökat förtroendet från AstraZeneca efter flera års samarbete i mindre skala. Det är ett bevis på att vårt arbete uppskattats. Helhetsåtaganden på en nordisk marknad av det slaget vi nu inleder med AstraZeneca är något vi har varit med om att bygga upp i nära samarbete med andra kunder tidigare. Med vår erfarenhet, kompetens, bredd och storlek är jag övertygad om att vi kan leva upp till AstraZenecas höga förväntningarna, säger Peter Stopp, vd på Citat.

Taggar: