Citat etablerar sig i Malmö

Citat etablerar sig i Malmö Bureägda Citat öppnar ett regionkontor i Malmö inom affärsområdet Produktion & Outsourcing. Citat är marknadsledande på att effektivisera marknadskommunikationsprocessen och har i dag drygt 250 anställda på kontoren i Stockholm, Göteborg och Västerås. - Vår etableringsstrategi baserar sig på våra kunders behov och placering, säger Peter Wanderydz, ansvarig för affärsområdet Produktion & Outsourcing. Flera av våra kunder har verksamhet i den expansiva Öresundsregionen och har en tid efterfrågat vår lokala närvaro där. Vi har också kunder med huvudkontor i Köpenhamn, fortsätter Wanderydz. Citat visade en positiv utveckling under 2001. Företaget omsatte 280 MSEK och gjorde ett resultat före skatt på 13,4 MSEK. Ett antal nya viktiga strategiska kunder anslöt sig under fjolåret. Avtal träffades med bland andra Volvo Lastvagnar, Ericsson, Skandia och Mölnlycke. - Vi är jätteglada att äntligen finnas på plats i Skåne, påpekar Peter Wanderydz. Det här är en strategiskt viktig region där vi ser stora möjligheter. Vår målsättning är att innan årsskiftet nå upp till en nivå som ger oss en årlig omsättning på 8 miljoner i region Syd. Malmökontoret kommer initialt att fokusera på rationell mediaproduktion och kommer innan årsskiftet att vara en fullt fungerande produktionsavdelning med produktionsledare, producenter och traffics. Klas Hansson-Gladh ansvarar för etableringen i regionen. Göteborg den 30 maj 2002 CITAT AB (publ) För ytterligare information kontakta: Peter Wanderydz, affärsområdeschef produktion och outsourcing Citat, tel 031-701 56 33 eller 070-971 25 16 Karin Söderberg, kommunikationschef Citat AB, tel 031-701 56 46 eller 0733-10 99 25 Pressmeddelandet finns även att hämta på Citats hemsida www.citat.se. Citat sätter marknadskommunikation i system. Vi förser våra kunder med tjänster och systemlösningar som effektiviserar processen för marknadskommunikation. Citat som består av cirka 250 medarbetare arbetar inom tre huvudsakliga områden, alla med fokus på processen för marknadskommunikation: Verksamhetsutveckling, Systemlösningar och Produktion. Citat har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås. Huvudägare är Bure Equity AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT00120/wkr0002.pdf