Citat levererar system till Pfizers marknadsorganisation.

Citat levererar system till Pfizers marknadsorganisation. Citat har under hösten installerat marknadssystemet MarketStore för att effektivisera Pfizers arbete med marknadskampanjer. Citat levererar ett system som ökar kontrollen över marknadskommunikationen och underlättar globalt samarbete. Med hjälp av MarketStore-systemet byggs ett organisatoriskt minne upp, där processer förbättras och färdigt marknadsmaterial och bilder lagras. Därigenom minskar också Pfizer sitt leverantörsberoende. Med systemet vill Pfizer trimma sina marknadsprocesser, korta ledtider och sänka sina kostnader för kampanjer, bland annat genom effektivare systemstyrda godkännandeprocesser och färre kostsamma nyproduktioner. Citats marknadssystem stödjer Pfizers strategi att kvalitetssäkra sina varumärken och etablera gemensamma arbetssätt för marknadskommunikationen. "Vi ser en trend att allt fler företag liksom Pfizer samordnar och styr upp viktiga processer inom marknadskommunikation, som exempelvis godkännanden, med hjälp av IT-system. Vi arbetar idag med ett stort antal företag som har globala marknadsorganisationer som behöver samverka och där Citat är en viktig och långsiktig samarbetspartner. Vi ser fram emot att utveckla vårt samarbete med Pfizer, säger Magnus Lundblad, VD för Citat AB. Pfizer är världens ledande läkemedelsföretag och köpte förra året Pharmacia. Stockholm den 26 januari 2004 CITAT AB (publ) För ytterligare information kontakta: Magnus Lundblad, VD Citat AB, 0708-77 77 62, magnus.lundblad@citat.se Charlotta Alexén, presskontakt Citat AB, 0703-22 67 42, charlotta.alexen@citat.se Citat vänder sig till marknads- och informationschefer i stora kommunikationsintensiva företag. Genom att vara innovativa och nytänkande hjälper vi kommunikationsavdelningar till en bättre vardag. Vi förser våra kunder med tjänster, arbetsmetoder och systemlösningar som effektiviserar processen för kommunikation. Analysföretaget Gartner Group rankar Citat som ledande i Europa inom området som internationellt kallas Marketing Resource Management. Citat består av cirka 220 medarbetare och har kontor i Göteborg, Stockholm, Västerås. Huvudägare är Bure Equity AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/26/20040126BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/26/20040126BIT00490/wkr0002.pdf