Citat och Journalistgruppen integrerar kommunikation

Citat och Journalistgruppen integrerar kommunikation Kommunikationsföretaget Citat förvärvar Journalistgruppen. Tillsammans skapar man effektiva lösningar för integrerad kommunikation. Behovet av integrerad kommunikation ökar. Informations-, Marknads- och Försäljnings- avdelningar koordineras allt mer i företagens strävan att på ett synkroniserat sätt kommunicera med marknad, kunder och medarbetare. Citat och Journalistgruppen blir tillsammans en ledande aktör inom detta område. Huvudägare i bägge företagen är Bure Equity AB. - Journalistgruppens gedigna kunskap inom redaktionell kommunikation tillsammans med Citats lösningar för effektiv kommunikationshantering ger våra kunder ypperliga förutsättningar för att arbeta integrerat, säger Magnus Lundblad, VD Citatkoncernen. - Vi blir tillsammans ett konkret alternativ för de företag som funderar på att lägga ut hela sin kommunikationshantering på ett externt företag. Att Citat blir ny ägare utvecklar vårt erbjudande men innebär inte att vår nuvarande inriktning förändras, säger Yvonne Kaplan, VD Journalistgruppen AB. Citat har stor erfarenhet av att leverera system och tjänster som effektiviserar kommunikationsavdelningens arbete. Bland kunderna finns företag som bland andra AstraZeneca, Ericsson, Göteborgs Kex, Dagens Nyheter, Manpower, Nobel Biocare, Pfizer, Team Sportia, Telia Sonera, Volvo AB och Volvo Cars. Läs mer om Citat på www.citat.se. Journalistgruppen erbjuder redaktionella tjänster, rådgivning och utbildning inom kommunikation.. På kundlistan finns företag som Ericsson, Pfizer, Assa Abloy, SEB, Trygg-Hansa, Regeringskansliet, Skatteverket och Barncancerfonden. Läs mer om Journalistgruppen på www.journalistgruppen.se. Stockholm och Göteborg den 28 januari 2004 CITAT AB (publ) För ytterligare information kontakta: Magnus Lundblad, VD Citat AB: 0708-77 77 62 Yvonne Kaplan, VD Journalistgruppen AB: 0707-16 68 42 Charlotta Alexén, presskontakt Citat AB: 0703-22 67 42 Pressmeddelandet finns även att hämta på Citats hemsida www.citat.se. Citat vänder sig till marknads- och informationschefer i stora kommunikationsintensiva företag. Genom att vara innovativa och nytänkande hjälper vi kommunikationsavdelningar till en bättre vardag. Vi förser våra kunder med tjänster, arbetsmetoder och systemlösningar som effektiviserar processen för kommunikation. Analysföretaget Gartner Group rankar Citat som ledande i Europa inom området som internationellt kallas Marketing Resource Management. Citat består av cirka 220 medarbetare och har kontor i Göteborg, Stockholm, Västerås. Huvudägare är Bure Equity AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/28/20040128BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/28/20040128BIT00040/wkr0002.pdf