• Citat/

Citat skriver avtal med ledande telekomleverantör om kommunikationstjänster

Citat skriver avtal med ledande telekomleverantör om kommunikationstjänster Kommunikationsföretaget Citat stärker samarbetet med Ericsson AB genom att skriva avtal om övertagande av kommunikationskonsulter. Citat AB skapar i och med detta Citat InfoMedia AB för att kunna erbjuda kompletta kommunikationslösningar. - Det här är en bra lösning för alla parter, säger Carl-Gustaf Leinar, personaldirektör Ericsson Sverige. På Ericsson är vi naturligtvis mycket glada över att våra tidigare medarbetare får en chans att jobba vidare inom sitt kärnområde. - Citat InfoMedia erbjuder alla aspekter av kommunikationsarbete; från verksamhetsutveckling och analys till praktiskt produktion av webbsidor, nyhetsbrev och presentationer, säger Magnus Lundblad, VD för Citatkoncernen. Tjänsterna kompletterar Citats övriga utbud och gör att Citat stärker sin position som ledande aktör i att sätta kommunikation i system. Stockholm den 18 september 2003 CITAT AB (publ) För ytterligare information kontakta: Martin Malmros, vd Citat InfoMedia AB, 08-527 725 62 eller 0733-10 99 20 Magnus Lundblad, vd Citat AB 031-701 57 21 eller 0708-77 77 62 Charlotta Alexén, kommunikationsansvarig Citat AB, tel 031- 701 56 00 eller 0703-22 67 42 Information finns även att hämta på Citats hemsida www.citat.se. Citat förser sina kunder med IT- och produktionstjänster som effektiviserar processen för kommunikation. Bland kunderna finns ett stort antal multinationella företag som kunder, som exempelvis AstraZeneca, Ericsson, Volvo AB, Pfizer, TeliaSonera. Koncernen har cirka 220 medarbetare och arbetar inom två huvudsakliga områden: System & Konsulter och Mediaproduktion. Citat har kontor i Göteborg, Stockholm och Västerås. Huvudägare är Bure Equity AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/18/20030918BIT00770/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/18/20030918BIT00770/wkr0002.pdf