Citat skriver avtal med Volvo Personvagnar

Citat skriver avtal med Volvo Personvagnar Kommunikationsföretaget Citat har skrivit avtal med Volvo Personvagnar AB om att samordna och producera deras globala marknads- och försäljningsmaterial på 20 språk. Citat kommer fungera som nav mellan Volvo Personvagnars globala marknadsavdelning på huvudkontoret, de lokala marknadsbolagen runt om i världen och den strategiska reklambyrån. Syftet med samarbetet är att avlasta Volvo Personvagnar, effektivisera, sänka kostnader och säkra kvalitet. Avtalet gäller fram till den 30 juni 2004 . - Vi har kompetens och kapacitet att ta ansvar för att samordna hela processen, säger Pontus Lidgard, produktionschef Citat Media Production. Bland annat ser vi till att informera de olika marknaderna vad gäller tidplaner, ansvarar för korrekturhantering, samt säkrar den tekniska kvaliteten på materialet genom centraliserad produktion. Citat har många av Sveriges större företag och myndigheter som kunder, och har slutit ramavtal med exempelvis AstraZeneca, FMV, Ericsson, Mölnlycke Health Care, Premiepensionsmyndigheten, Statskontoret, AB Volvo och Vägverket. - Genom vårt arbetssätt har vi möjlighet att hjälpa Volvo och övriga kunder att effektivisera processen för kommunikation. På så sätt kan de spara och tjäna pengar genom att arbeta effektivare och mer strukturerat med sin information och marknadsföring, säger Magnus Lundblad, vd för Citatkoncernen. Göteborg den 4 juni 2003 CITAT AB (publ) För ytterligare information kontakta: Magnus Lundblad, vd Citat AB 031-701 57 21 eller 0708-77 77 62 Gunilla Svensson, kommunikationsansvarig Citat AB, tel 08-527 725 64 eller 0733-10 99 29 Information finns även att hämta på Citats hemsida www.citat.se. Citat förser sina kunder med IT- och produktionstjänster som effektiviserar processen för kommunikation. Koncernen har cirka 220 medarbetare och arbetar inom två huvudsakliga områden: System & Konsulter och Mediaproduktion. Citat har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Västerås. Huvudägare är Bure Equity AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00230/wkr0002.pdf