Citat tar över koncernredaktion

Citat tar över koncernredaktion Bureägda Citat med dotterbolaget Journalistgruppen tar över Ericssons koncernredaktion. Avtalet löper över tre år och är ett av de största kommunikationsuppdragen i Sverige. - Vi är mycket glada för det här uppdraget. Det är banbrytande till sin karaktär och Citats största affär någonsin, säger Magnus Lundblad, koncernchef för Citat. Koncernredaktionen är en del av Ericssons interninformationsavdelning. Affären innebär ett treårigt avtal som omfattar koncernredaktionens uppdrag, vilket bland annat inkluderar innehåll och form för intranät, intern- och kundtidningar, web casting och interntv. Företagen har tecknat en avsiktsförklaring som innebär att de 22 medarbetarna på koncernredaktionen "Editorial Services" erbjuds anställning på Citats dotterbolag Journalistgruppen. - Vi är oerhört glada för den här affären. Vi ser det som en plattform för ett fortsatt gott samarbete och är övertygade om att uppdraget kommer att vara utvecklande för både Citat och för de nya medarbetarna från Ericsson, säger Magnus Lundblad, koncernchef Citat. Citat har två år i rad fått högsta betyg av det världsledande analysföretaget Gartner Group som utsett Citat till marknadsledare i Europa inom Marketing Resource Management. Affären med Ericsson är ett av flera outsourcinguppdrag som Citat har fått det senaste året. Dagens Nyheter och Apollo är några av företagen som lagt delar av sina kommunikationsavdelningar hos Citat. Stockholm den 23 mars 2004 CITAT AB (publ) För ytterligare information kontakta: Magnus Lundblad, VD Citat AB 031-701 57 21 eller 0708-77 77 62 Pressmeddelandet finns även att hämta på Citats hemsida www.citat.se. Citat hjälper sina kunder att effektivisera sin kommunikation och få kontroll över sitt varumärke. Citat erbjuder en kombination av konsulttjänster, systemlösningar och produktion. Citat har drygt 300 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Västerås och Helsingborg. Ägare är Bure Equity AB. Citat har många av Sveriges större företag som kunder t ex Volvo, AstraZeneca, H&M, FMV, Telia, ABB och Handelsbanken. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/24/20040324BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/24/20040324BIT00150/wkr0002.pdf