Citi har utsetts till bästa svenska M&A-rådgivare 2015

I går kväll var det dags för analysföretaget Mergermarkets årliga galatillställning för företagsaffärer, European M&A Awards, där Citi blev utnämnd till Sveriges bästa M&A-rådgivare. Vinnarna utsågs av en oberoende jury, bestående av experter inom M&A, utifrån medverkan i offentliggjorda affärstransaktioner under det gångna året.

Citi uppmärksammades speciellt för sina mandat i några av de största och mest komplexa transaktionerna i Sverige och i Norden. Prisceremonin ägde rum på The Banqueting House i London igår kväll och representanter för Citi i Sverige var på plats för att ta emot det prestigefyllda priset.

- Det här är en milstolpe för Citi i Sverige! Mergermarkets utmärkelse är resultatet av en mångårig satsning och ett starkt team som strategiskt och långsiktigt har jobbat med våra kunder. Som ett resultat av många års investeringar i regionen är vi nu ledande inom nordiska företagsaffärer! Vi är glada över förtroendet från våra kunder och en eloge till vårt team som gjort detta möjligt, säger Eirik Winter, Citis chef för investment banking i Norden.

För mer information, kontakta:
Anneli Sundström, kommunikationsdirektör Citi, 070-250 35 91
anneli.sundstrom@citi.com

Fakta om Citi
Citigroup Inc. (Citi) har varit verksam i över 200 år och är en av världens största banker med 250 000 anställda och med verksamhet i 160 länder. Citi tillhandahåller ett brett utbud av finansiella produkter och tjänster. I Norden har banken funnits sedan 1970-talet med kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Fokus är företags- och investment banking, värdepappersförmedling, transaktionstjänster och förmögenhetsförvaltning.

För vidare information, se www.citigroup.com | Twitter: @Citi | YouTube: www.youtube.com/citi | Blog: http://new.citi.com | Facebook: www.facebook.com/citi | LinkedIn: www.linkedin.com/company/citi

Taggar: