CITROËN DS5 - ÖVERRASKANDE OCH ATTRAKTIV

CITROËN DS5 börjar säljas i slutet av 2011 och utgör en ny etapp i utvecklingen av DS-serien. Den är nyskapande och passar perfekt in märkets signatur CREATIVE TECHNOLOGIE. Den har något extra i fråga om design, konstruktion, körupplevelse och elegans. CITROËN DS5 ger dig glädjen att köra en mycket ovanlig bil, men den är också ett tydligt och tidsenligt statusuttryck. En originell skapelse och en verklig teknisk innovation.

. Kunder på jakt efter modern design men samtidigt yppersta kvalitet.något extra, något med en speciell stilMed 90 års innovation bakom sig har CITROËN nu utökat sitt utbud och utvecklat en ny produktserie som komplement till huvudprogrammet. Det är DS-serien. Denna serie som idag består av CITROËN DS3 och DS4 vänder sig till kunder som vill ha

CITROËN DS5 överraskar och lockar:

- Med sin stil: CITROËN DS5 är ett ovanligt objekt. Djärv i formerna, inspirerande i designen och med en fantastisk aerodynamik som ger uttryck för märkets allra främsta sakkunskap. Överraskande, attraktiv och lockande – CITROËN DS5 har en naturlig dragningskraft.

- Med sin konstruktion: CITROËN DS5 är en fröjd för ögat. Den har en helt ny konstruktion som innebär att man har kunnat överge de vanliga kompromisserna och faktiskt lyckats kombinera körglädje och välbefinnande. Här finns den allra bästa av CITROËNS teknik som ett intelligent antispinnsystem, avåkningsvarnare med videosystem samt automatisk växling till hel-/halvljus beroende på omgivande trafik. CITROËN DS5 blir den första av märkets bilar som får tekniken fullhybrid diesel, Hybrid4, som ger såväl prestanda (200 hk, fyrhjulsdrift), bästa körglädje (eldrift i stadstrafik, boost-funktion) som minskade koldioxidutsläpp på 99 g/km.

– Med sin trivsel: CITROËN DS5 är som en dröm och ger sina passagerare en unik upplevelse, med en förarplats som är utformad som en cockpit.

DS-serien består av CITROËN DS3, DS4 och snart också DS5. Den tillverkas i Frankrike och säljs i Europa. Som ett internationellt märke kommer CITROËN också att distribuera den nya produktserien internationellt, bland annat i Kina från och med 2012.

Detaljerad information och bilder på CITROËN DS5 finns att ladda ner från CisionWire och NewsDesk. Ett rikligt urval av högupplösta bilder finns på Citroëns internationella pressarkiv www.citroen-presse.com