Citroën förlänger sitt deltagande i Rally-VM 2010 och 2011

Citroën, som nu leder märkesligan i årets Rally-VM, bekräftade den 30 juli att företaget kommer att fortsätta sitt engagemang i två år. Efter att ha vunnit en imponerande rad av världsmästartitlar, fyra för konstruktörer och fem för förare, samt 58 segrar, har Citroën beslutat att fortsätta sitt deltagande i Rally-VM, FIA WRC, både under 2010 som 2011.

Rally-VM är en del av Citroëns DNA och ger anledning till att just visa vad det nya slagordet ”Créative Technologie” står för. Citroën-teamen har även visat sin förmåga att utnyttja det maximalt för att nå framgångar på alla slags underlag och specialetapper runt om i världen. Olivier Quesnel, direktör för Citroën Racing, förklarar: ”I de svåra ekonomiska tider som vi har nu, är det viktigt att uttrycka sig med hjälp av motorsporten och genom de segrar som våra team och bilar tillskansar sig. Rally-VM är ett utmärkt sätt att marknadsföra våra bilar på och vi har kostnaderna under kontroll. Citroën Racing är mycket nöjd med det förtroende som visats, både av Citroëns styrelse och från PSA-koncernen.” Han tillägger: ”Vi arbetar nu med våra nuvarande team för att förnya deras kontrakt. Jag är säker på att Sébastien Loeb och Dani Sordo vill fortsätta som en del av Citroën Racing i framtiden.” För ytterligare information välkommen att kontakta: CITROËN SVERIGE AB INFORMATIONSAVDELNINGEN Lena Rönnelius Ericson PR- och Informationschef E-mail: lena.ericson@citroen.com Tel: 08-474 53 07/ Mobil: 070-575 06 99 www.citroen-presse.com www.citroen.se