CITROËN GARANTERAR 50 % RESTVÄRDE PÅ C5 BUSINESS

”Citroën har en stark position på marknaden inom segmentet lätta lastbilar. Vi ser därför att vi behöver stärka Citroëns närvaro på marknaden ytterligare inom personbilssegmentet framförallt inom den viktiga företagsmarknaden.” Uttalandet kommer från Roland Jönsson VD för Citroën Återförsäljarförening. Han förklarar vidare att man ser en potential för företag och dess tjänstebilsförare att kunna välja från ett av marknadens bredaste modellprogram.

Återförsäljarföreningen har tillsammans med Citroën Sverige i första hand valt ut Citroën C5 och skapat en businessmodell, som erbjuder en produkt som ger kvalité, komfort och säkerhet förpackat i en attraktiv design till ett attraktivt pris. ”Vår tilltro till produkten gör att vi dessutom kan garantera ett restvärde av 50 procent”, poängterar Roland Jönsson.

Från Citroën Sveriges sida visste man redan tidigare att Citroën C5 Business - en stor och fullutrustad kombi - är en perfekt tjänstebil för den svenska marknaden. ”Men med detta unika erbjudande, som vi nu har kommit överens med Återförsäljarstyrelsen om, kan vi få personer som tidigare inte har kört Citroën att prova på C5 som tjänstebil”, säger Magnus Bengtsson, försäljningsdirektör Citroën Sverige.

Att garantera 50 procent av restvärdet efter 36 månader och 6 000 mil är vad man vet unikt i branschen. ”Stora som små företag kan enkelt räkna ut vad det kostar att åka Citroën C5 Business”, påpekar Bengtsson. Man räknar därmed att även stora leasingbolag, som tidigare inte har haft Citroën i flottan, nu med enkelhet ska kunna ta med C5 Business som ett alternativ till sina kunder.

”Det man oftast får betala extra för hos andra märken som dieselvärmare (värde ca 20 000 kr ) eller läderklädsel (värde ca 14 000 kr) ligger redan i bilens pris och påverkar alltså inte förmånsvärdet uppåt”, avslutar Magnus Bengtsson.

Foton finns att ladda ner från Cision Wire och MyNewsDesk. För mer information, välkommen att kontakta:

CITROËN SVERIGE AB INFORMATIONSAVDELNINGEN Lena Rönnelius Ericson PR- och Informationschef E-mail: lena.ericson@citroen.com Tel: 08-474 53 07/ Mobil: 070-575 06 99 www.citroen-press.com www.citroen.se

Citat

Roland Jönsson VD för Citroën Återförsäljarförening