Citroën premiärvisar DS4 på bilsalongen i Paris

Citroën avslöjar nu de första detaljerna på den nya DS4, en unik och attraktiv blandning av kreativitet, dynamik och exklusiv design. Bilen får världspremiär på bilsalongen i Paris som öppnar sina dörrar den 2 oktober. DS4 är den andra modellen i Citroëns nya DS-serie med distinkt styling. Tidigare i år lanserade Citroën sin DS3, en färgstark småbil med oändliga möjligheter till personlig utformning och som redan blivit en försäljningssuccé.

CITROËN DS4 – En unik skapelse med vacker och praktisk utformning

Citroën DS4 ingår i DS-serien och kommer att lanseras under andra kvartalet 2011. Den presenteras för första gången på bilsalongen i Paris och utgör ännu ett bevis på märkets kreativa teknologi. CITROËN DS4 är en bil som har något extra i fråga om design, stil, körupplevelse och elegans. Den tillgodoser kundernas många praktiska behov samtidigt som den är snygg och dynamisk.

Citroën DS4 vänder upp och ner på de traditionella värdena i olika bilsegment och resultatet blir en ny och okonventionell bil. En helt ny silhuett som förenar dynamik och elegans med kompakta mått och praktiska funktioner. Med den moderata längden (4,27 m), en lätt förhöjd kupé och eleganta linjer utlovar Citroën DS4 redan från utsidan en ny och fantastisk körupplevelse.

Citroën DS4 har attraktiva linjer som samtidigt utlovar körglädje. Redan vid lanseringen erbjuds två dieselmotorer på HDi110 (bl a en version som microhybrid e-HDi med Stop&Start) resp HDi160 hk och tre bensinmotorer VTi120 hk, THP 155 hk och THP200 hk, alla motorer med Euro V-standard. Den måttanpassade förarplatsen och panoramavindrutan ger fantastisk god sikt. Väghållningen lever upp till det som designen lovar.

Med 4,27 m längd, 1,81 m bredd och 1,53 m höjd är Citroën DS4 onekligen en kompakt bil, elegant och samtidigt praktisk. Den har lyckats med det som verkade som en omöjlig utmaning – att kombinera mångsidighet och praktiska funktioner med en dynamisk silhuett. Den har tre riktiga sittplatser i baksätet, ett rymligt bagageutrymme och många praktiska förvaringsfack.

Citroën DS4 imponerar med sin lediga elegans. Allting är noga genomtänkt och framtaget för att skapa en sammanhållen och exklusiv helhet, från sätena i skinn av bästa kvalitet, via LED-belysningen fram och bak, till de kromade detaljerna.

En lång detaljerad version av pressmeddelandet samt foton finns på Cision Wire och Newsdesk. Ett större urval av bilder finns att ladda ner på www.citroen-presse.com

För ytterligare information välkommen att kontakta:

CITROËN SVERIGE AB

INFORMATIONSAVDELNINGEN