REJMES I HALLAND NY ÅTERFÖRSÄLJARE AV CITROËN

Rejmes Personvagnar AB i Halland och Citroën Sverige AB har i dagarna skrivit på en avsiktsförklaring, vilket innebär att Rejmes Personvagnar blir ny återförsäljare av Citroëns breda modellprogram med både person- och transportbilar med start från hösten 2011.

”Citroën har sedan en tid sökt en lämplig fullserviceanläggning i Halmstad. Genom Rejmes, som är en stark aktör i södra och mellersta Halland, har vi stora förhoppningar att nå ut till nya kunder, inte minst för nya modellen C5 Business”, berättar Citroëns försäljningsdirektör Magnus Bengtsson.

Rejmes Personvagnar AB, har fyra anläggningar och ca 120 anställda. Huvudkontoret ligger i Halmstad där 85 personer arbetar. Svante Hössjer, VD på Rejmes Personvagnar AB, förklarar valet att ta in ett nytt varumärke i koncernen. "Genom Citroën får Rejmes tillgång till ett välkänt märke som vänder sig till en kundgrupp vi tidigare inte nått. Vi hoppas därför att nu attrahera ännu fler kunder än vi gör idag. Vi vill vara den mest intressanta leverantören när det är dags att byta bil”, berättar Svante Hössjer.

Citroën har under det senaste året lagt ner mycket kraft på att utveckla Citroëns nätverk som uppgår till cirka 60 återförsäljare och 100 verkstäder runt om i landet. Nu i dagarna invigdes en ny fullserviceanläggning i Borås, en ny återförsäljare i Lidköping och till hösten är det dags för Rejmes i Halmstad att sälja Citroëns modellprogram. Citroën har tidigare haft fokus på storstäderna. Göteborg, med Frontbilar och Hedins Bil, är sedan tidigare ett starkt Citroënfäste. Sedan ett drygt år är Bilpartner i Malmö ny återförsäljare. Och i Stockholmsregionen har Citroën sedan årsskiftet sex återförsäljare med Svenska Bil i Akalla som sitt senaste tillskott. Under 2010 ökade Citroën Sverige sin försäljning med 33 % på personbilar och 51 % på lätta lastbilar och lönsamheten har en stark positiv utveckling.

”Genom samarbetet med Rejmes räknar vi med att stärka våra positioner i Halland och ge en god service för såväl nya som gamla kunder i regionen”, säger Magnus Bengtsson och tillägger: ”Citroën har ett brett och nytt modellprogram. Citroëns nya DS-serie, som introducerades för ett år sedan med modellen DS3, är avsedd att locka kunder som genom sitt bilval gör ett personligt så kallat statement. Att välja en bil som speglar kundens livsstil, ofta en bil med hög prestanda och god design såväl i kupén som i bilens exteriör.”

Foton finns att ladda ner från Cision Wire och NewsDesk. För mer information, välkommen att kontakta:

www.citroen-presse.com och www.citroen.se

REJMES PERSONVAGNAR AB