SEMESTERTIPS - FAMILJEN ROAR SIG HOS CITROËN PÅ CHAMPS ELYSÉES

För den som har vägarna förbi Paris i sommar har Citroën ett trevligt semestertips. Sedan den 3 juli är det sommar i det internationella skyltfönstret hos CITROËN, på 42, Champs-Elysées i Paris, som går under benämningen C42. Ny säsong och nytt tema kring ledmotivet ”Family is fun!”. Liten som stor, barn, föräldrar och mor- och farföräldrar är alltså välkomna att roa sig tillsammans på C42. Miljön och de många animationerna inbjuder till en trevlig stund med roliga upplevelser kring CITROËN C3 Picasso, C4 Picasso 5 och 7 platser, C5 Tourer och C8 – allihop bilar som passar perfekt för familjens resor.

”Leve sommaren! Leve sommarlovet! Leve familjefesterna!” Så kan man med några ord sammanfatta stämningen som sedan några dagar tillbaka råder på C42. Den nya sommarutställningen hos CITROËN på Champs-Elysées är uppbyggd kring temat ”Family is fun!”.

Redan på utsidan tittar ett barnöga inbjudande på dig. Innanför tröskeln möter besökaren en CITROËN 2CV – den första populära familjebilen – omgiven av en modern familj. Den lekfulla tonen slås an redan från början!

Därefter visas de olika familjemodeller som för närvarande säljs och de framställs på ett originellt och nytt sätt, med en kombination av iscensättning, fotografisk kreativitet och specialeffekter. Resultatet blir att de utställda bilarna – CITROËN C3 Picasso, C4 Picasso 5 och 7 platser, C5 Tourer och C8 – placeras i en lätt och lekfull miljö som minner om barndomen.

Besökarna kan roa sig på de olika våningarna. På den första kretsar aktiviteten runt CITROËN C4 Picasso, med en måttstock där alla kan lämna sitt namn och sin längd. Familjerna kan också låta sig fotograferas i en annorlunda vinkel, med en upphängd kamera, och på så sätt få med sig en souvenir hem. Det är bara att höja blicken, titta in i objektivet och le!

På andra våningen, vid CITROËN C5 Tourer, kan små och stora släppa loss sin fantasi och rita en bil på en pekskärm eller på en griffeltavla.

På tredje våningen slutligen, gäller det att hitta en inkräktare runt CITROËN C8, innan man tar sig en välförtjänt paus. Högst upp finns Sky Garden med gräsmatta och solstolar runt baren Vitamin Water och en godismonter från Haribo. Här kan man slappa lite under bar himmel och i sommarsolens sken på Champs-Elysées.

Mer information och foton finns även på Cision Wire och Newsdesk samt på www.citroen-presse.com

- - - - - - - - - -

CITROEN

CITROËN visar prov på dynamik och kreativitet genom att i år lansera CITORËN DS3 den första modellen av tre i den distinkta DS-serien.

- Det ligger i generna hos CITROËN att ständigt överskrida sina egna gränser, att gå ännu lite längre, att våga, att skapa., förklarade Frédéric Banzet, VD för Automobiles Citroën, i samband med bilsalongen i Genève tidigare i år. Det är märkets ledmotiv att bryta med det traditionella, att vända upp och ner på reglerna, att röra om i leden och hela tiden överraska. Och ännu efter 90 år fortsätter märket att komma med nyskapande idéer som ligger långt före sin tid.

Med 90 år av « Créative Technologie » visar CITROËN påtagliga lösningar på att lindra miljöhotet. Det gör man bland annat genom att under 2010 lanserar två elbilar och genom att införa Stop & Start på samtliga modeller. Under 2009 sålde CITROËN 1.346 000 fordon, på 8 000 försäljningsställen och verkstäder, med 13 500 medarbetare och representation i nära 80 länder.

För ytterligare information vänligen kontakta