Citroneer ger rådgivning till Advokatfirman Vinge i Skåne AB

Report this content

Citroneer Wealth Advisors lanserar idag möjligheten för företag att erbjuda sina anställda oberoende finansiell rådgivning som anställningsförmån. Advokatfirman Vinge i Skåne AB tjuvstartade under våren sitt samarbete med Citroneer och Citroneer håller som bäst på med att rådge bolagets seniora medarbetare hur de kan förvalta sina pensionsavsättningar och besparingar.

Istället för att förlita sig på traditionella och icke-oberoende rådgivare kan Vinges medarbetare åtnjuta Citroneers unika koncept med högkvalificerad och oberoende rådgivning. Dessutom till ett mycket fördelaktigare pris än vad de hade kunnat få var för sig. Med hjälp Citroneers modeller kan medarbetarna få sina egna unika multistrategiportföljer som klarar av en rad olika typer av marknadsklimat och anpassade till varje medarbetares behov. Därutöver omfattar samarbetet mellan Citroneer och Vinge även gemensamma aktiviteter i form av seminarier och utbildning, både internt och externt, samt ett upplägg där Citroneer kan erbjuda sina övriga kunder rådgivning från Vinge vad gäller juridiska frågor.

”Långsiktighet är en mycket viktig del i förmögenhetsplanering och den som gör rätt från början har stora vinster att skörda framöver. Många partnerägda företag ger partnerna en väldigt speciell lönemodell, som kan skilja sig markant från traditionellt sparande. Det är därför viktigt att kunna modellera hur förmögenhetsgenereringen sker över tiden och hur pensioneringen styr förutsättningarna" säger Kristian Peeker, VD för Citroneer.

"Våra avancerade algoritmer och forskningsbaserad systematik kan anpassas efter varje individs unika behov och situation. Vi kan dessutom inkludera alla typer av investeringar i analysen, både traditionella värdepappersinvesteringar och privata tillgångar som fastigheter, skog och privatägda bolag. Det ger en helhetsbild och ett bättre underlag för rådgivningen som därför blir mer individanpassad" fortsätter Kristian.

För Citroner är fasta priser för oberoende rådgivning framtiden för branschen och som WealthTech-uppstickare leder de den utvecklingen

Kristian Peeker VD, kristian@citroneer.com, +46 733-577 651.

Citroneer är en kvalificerad oberoende finansiell rådgivare för privatpersoner och institutioner. Utan dolda agendor! Vi hjälper våra kunder förstå helheten av alla sina tillgångar, baserat på vetenskapliga metoder som normalt bara är tillgängliga för institutioner. Vi hjälper kunderna att sänka den totala risken, minska kostnaderna och samtidigt få bäst förväntad avkastning. Allt till fasta och helt transparenta priser utan dolda agendor eller ersättningar, och utan krav på att kunden flyttar sina tillgångar. Citroneer är ett värdepappersbolag med tillstånd att bedriva finansiell rådgivning och står under Finansinspektionen tillsyn.

Citat

Kristian Peeker, VD Citroneer