Citroneer lanserar avancerade WealthTech-lösningar till fasta priser

Report this content

Citroneer Wealth Advisors lanserar idag sitt unika koncept med högkvalificerad och oberoende rådgivningstjänst för privatpersoner och institutioner till fasta priser. Med hjälp Citroneers modeller kan kunderna skapa sina egna unika multistrategiportföljer. Portföljerna byggs för att klara en rad olika typer av marknadsklimat och anpassas till varje individs behov.. Resultatet blir en helt individanpassad investeringsportfölj till ett fast och förutsägbart pris där framgången i strategin endast tillfaller investeraren och inte förvaltaren.

Citroneer erbjuder alltid fasta priser på finansiell rådgivning, Storleken på avgiften styrs av komplexiteten, inte storleken på kundens plånbok. Arbetsinsatsen avgör priset. Det innebär också att priset blir en allt lägre procent av portföljen över tid, vilket är helt unikt jämfört med branschstandard som tvärt om ska ha mer betalt allt eftersom kundernas portföljer utvecklas. ”Det är ingen naturlag att finansbranschen ska ha rätt till en viss procent av kundernas förmögenhet” säger Kristian Peeker, VD för Citroneer.

Citroneer använder sig av avancerade algoritmer och forskningsbaserad systematik i sin rådgivning. Det gör modellen effektiv och skalbar och därför kan Citroneer pressa priser utan att kvalitéten i rådgivning äventyras. ”Genom att systematiskt utnyttja strategier och instrument som enkelt finns tillgängliga idag kan Citroneer erbjuda skräddarsydd rådgivning som skapar unikt individanpassade investeringsportföljer” säger Erik Nordenskjöld, Investeringsansvarig på Citroneer. ”Det är kunden som ska avgöra risken i strategin, inte någon standardiserad ”medelriskportfölj”” fortsätter han.

För Citroner är fasta priser för oberoende rådgivning framtiden för branschen och som WealthTech-uppstickare leder de den utvecklingen.

Kristian Peeker

VD Citroneer Wealth Advisors

kristian@citroneer.com

+46 733-577 651.

Citroneer är en kvalificerad oberoende finansiell rådgivare för privatpersoner och institutioner. Utan dolda agendor! Vi hjälper våra kunder förstå helheten av alla sina tillgångar, baserat på vetenskapliga metoder som normalt bara är tillgängliga för institutioner. Vi hjälper kunderna att sänka den totala risken, minska kostnaderna och samtidigt få bäst förväntad avkastning. Allt till fasta och helt transparenta priser utan dolda agendor eller ersättningar, och utan krav på att kunden flyttar sina tillgångar. Citroneer är ett värdepappersbolag med tillstånd att bedriva finansiell rådgivning och står under Finansinspektionen tillsyn.

Taggar: