Citroneer lanserar modern stiftelserådgivning till fast pris

Report this content

Citroneer Wealth Advisors lanserar oberoende rådgivning till stiftelser med framåtblickande prognoser på kapitalutveckling, gedigen riskanalys och vägledning i hur stiftelser kan hantera låga räntor. Flera stiftelser begränsar sina möjligheter genom att luta sig mot investeringsregler som sattes i en tid med högre ränteläge. Idag är förutsättningarna annorlunda och man behöver vända på fler stenar för att nå sina investeringsambitioner utan att ta på sig för hög risk. Modern forskning kan vara till stor hjälp att möta stiftelsens utdelningsmål utan att för den skull öka risken för förluster.

Citroneer hjälper investerare att bygga globala multistrategiportföljer med avstamp i modern forskning för att kontrollera risk samtidigt som avkastningspotentialen hålls på hög nivå. Portföljerna kombinerar tillgångsslag och systematiska strategier på ett transparent och lättskött sätt utan att bli beroende av enskilda motparter. Erbjudandet är att till ett fast pris modernisera förvaltningen och ta fram en underbyggd prognos för kapitalutveckling efter utdelningar och kontrollera risken för förluster.

”Våra stiftelsekunder brinner för sina ändamål och vill känna att de maximerar sina utsikter att främja sina syften. Vårt bidrag till dem är en helt oberoende analys av deras investeringar och effektiviseringsförslag utan att låta produktförsäljningsintressen styra” säger Kristian Peeker, VD för Citroneer

Många stiftelser har en placeringspolicy som bygger på modellen att kombinera aktier och svenska räntor för att nå sina mål. De senaste årens forskning och produktutveckling i finansbranschen flerdubblar verktygslådan när det gäller att bygga effektiva portföljer. Ett viktigt inslag är systematiska prognoser för kapitalutveckling som låter investerare kontrollera risken för förluster istället för att mäta värdesvängningar i kapitalet. Utvecklingen bjuder även på utmärkta möjligheter att sänka förvaltningskostnader för att förbättra avkastningspotentialen.

Forskningsbaserade strategier, modern riskanalys och avgiftseffektiva investeringar är alla utmärkta verktyg för stiftelseförvaltning och stärker möjligheterna att möta utdelningsbehov utan att öka risk för förluster.

Allt fler investerare efterfrågar oberoende rådgivning till fasta priser och finansbranschen tvingas erbjuda alternativ till den gamla procentbaserade prismodellen. Som WealthTech-uppstickare leder Citroneer den utvecklingen.

Kristian Peeker VD, kristian@citroneer.com, +46 733-577 651.

www.citroneer.com

Citroneer är en kvalificerad oberoende finansiell rådgivare för privatpersoner och institutioner. Utan dolda agendor! Vi hjälper våra kunder förstå helheten av alla sina tillgångar, baserat på vetenskapliga metoder som normalt bara är tillgängliga för institutioner. Vi hjälper kunderna att sänka den totala risken, minska kostnaderna och samtidigt få bäst förväntad avkastning. Allt till fasta och helt transparenta priser utan dolda agendor eller ersättningar, och utan krav på att kunden flyttar sina tillgångar. Citroneer är ett värdepappersbolag med tillstånd att bedriva finansiell rådgivning och står under Finansinspektionen tillsyn.

Taggar:

Citat