Startskottet för #Stockholmsjul 2011

Report this content

Den 14 november rullar julkampanjen för belysningsprojektet #Stockholmsjul upp runt om i Stockholm. Kampanjen är startskottet på ett tre-årigt projekt för att genom julbelysning göra Stockholm attraktivare för turister under julen, öka omsättningen för handeln samt beläggningen på stadens hotell. #Stockholmsjul är en gemensam satsning från City i Samverkan och Trafikkontoret i Stockholms stad.

Clear Channel är projektets mediepartner och bidrar med annonsutrymme i spårtrafiken i Stockholms kollektivtrafik. Informationsskyltar om #Stockholmsjul kommer placeras i anslutning till julbelysningen på strategiska platser i city. Även evenemangsbanér och P-automater kommer användas för att marknadsföra projektet.

-          Stockholmsjul är det största julbelysningsprojektet i Sverige och vi är väldigt glada att Clear Channel bidrar med utrymme så att Stockholmsjul kan nå ut till så många stockholmare och besökare som möjligt, säger Per Eriksson, VD City i Samverkan.

-          Vi omfamnade idén med att skapa julstämning tillsammans med handlarna och fastighetsägarna som är våra kunder och partners.  Belysningen kommer ge en fantastik upplevelse runt om i Stockholm city som vi är stolta över att kunna marknadsföra, säger Ola Klingenborg, VD Clear Channel Sverige

Den 20 november 2011 invigs Stockholmsjul då 30 gator och platser i Stockholm kommer att tändas upp med julbelysning. Belysningsprojektet är ett av Europas största.

Reklamkampanj och logotyp är framtagen av reklam- och mediebyrån Tre Kronor Media & Reklam.

Kampanjmaterial:
För att ladda ned högupplöst grafiskt material följ länkar:

#Värme och gemenskap i tunnelbanan
#Den ljusa årstiden har äntligen börjat

Högupplöst montagebild på #Stockholmsjul:
#Stockholmsjul – Sergels Torg

Presskontakt:
City i Samverkan:
Theréz Randquist, presskontakt Zap PR

Mobil: +46 (0)70-2960 255
Email: therez@zap-pr.com

Om City i Samverkan – vi utvecklar Stockholm City
City i Samverkan är en ideell samarbetsorganisation som samlar Stockholm stad och näringslivet för att gemensamt utveckla och förvalta Stockholm City. Vi tycker att Stockholm City är Sveriges absolut viktigaste plats. Därför verkar vi för ett vackert, tryggt och händelserikt city. Exempel på medlemmar i City i Samverkan är; Stockholm stad, Polisen, SL, fastighetsägare och handelsaktörer i city. Tillsammans genomför vi projekt som rör marknad, trygghet och stadsmiljö för att skapa en attraktiv stadskärna öppen för alla. Stockholm City ska alltid vara värt en resa!