7-Eleven kommer till Liljeholmstorget Galleria

Citycon arbetar ständigt med att addera nya spännande butiker och koncept till sina centrum. I Liljeholmstorget Galleria är det klart att en ny stor 7-Eleven butik öppnar upp i sommar.

–Vår målsättning är att både erbjuda vardagsnära handel och service och ett attraktivt café- och restaurangutbud då vi vet att våra besökare uppskattar att kunna sköta alla sina ärenden på ett och samma ställe. Därför är också nya 7-Eleven butiken ett fantastiskt bra och passande koncept i vår galleria och det är vi mycket glada över, säger Lotta Moos, Centrumchef för Liljeholmstorget Galleria.

7-Eleven ägs av Reitan Convenience Sweden och har funnits i Sverige sedan 1984. I dag finns det 80 butiker i landet, främst i storstadsregionerna, där varje butik drivs av en franchisetagare. Med fokus på att lösa kundernas vardagliga behov - vare sig det är för stans bästa kopp, en god lunch eller för att mjölken tog slut - är 7-Eleven en del av besökarnas vardag.

Det ska bli mycket kul att göra denna satsning i Liljeholmen. Det är en livlig knutpunkt i området och vårt breda utbud på 7-Eleven kommer passa gallerians besökare som handen i handsken, säger Patrik Kimling, Etablerare på Reitan Convenience Sverige, franchiseägare för 7-Eleven.

Liljeholmstorget Galleria, som ägs av Citycon, består av närmare 90 butiker, caféer och restauranger, olika typer av service samt ett Vårdhus med vårdcentral, tandläkare och 20-talet andra verksamheter. Den nya 7-Eleven butiken blir ca 70 kvm stor och öppningen planeras till juni i sommar.

För mer information, kontakta:
Lotta Moos, centrumchef: lotta.moos@citycon.com eller 08-562 532 34

Pia Grahn, kommunikationschef: pia.grahn@citycon.com eller 073-037 17 22

Citycon äger och utvecklar moderna stadskärnor med fokus på daglig handel i Norden och Baltikum. Citycons fastighetsportfölj på 4,2 miljarder euro är knuten till offentlig transport i de största städerna i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Citycon utvecklar unika platser till hållbara lokalsamhällen och skapar städer fyllda av liv genom att årligen betjäna miljontals besökare med handel, dagligvaror, hälsovård, kommunala tjänster, kontor och boende. Citycon har kreditvärdering från Standard & Poor’s (BBB-). Citycon är noterat på Nasdaq Helsingfors (ticker: CTY1S.HE).