Brittiska varumärken på besök i Mölndal Galleria i unikt samarbete

CITYCON AB Pressmeddelande 14 februari 2019

Den ständigt föränderliga pop up-butiken FÖMO i Mölndal Galleria introducerar brittiska varumärken nya för den svenska marknaden. Ett 20-tal hållbara och innovativa brittiska varumärken inom mode, livsstil och välbefinnande gästspelar mellan den 15 februari och slutet av mars. Satsningen är ett samarbete mellan FÖMO och den brittiska ambassaden och går under namnet British Island.

M

FÖMO, är en förkortning av ”fear of missing out” och är en 12-månaders pop up-butik i Mölndal Galleria. Varje månad introduceras nya varumärken i butiken som är en språngbräda för retailers och varumärken till en ny marknad och målgrupp.

– De flesta varumärken som ingår i British Island är helt nya i Sverige och intresserade av att etablera sig på den svenska marknaden, berättar Ilona Taillade, vd på Brandspots och grundare av FÖMO-konceptet. FÖMO är en flexibel modell som erbjuder en fantastisk möjlighet för varumärken att testa marknaden och lansera nya produkter och tjänster utan att ta en stor risk eller göra den investering som normalt sett krävs.

– Mölndal Galleria får ett spännande inslag under den brittiska designmånaden då våra besökare får möjlighet att upptäcka brittiska varumärken som hittills inte har funnits i Sverige, säger Magnus Bergman, chef för den operativa verksamheten på Citycon. FÖMO fungerar som en mötesplats där varumärken kan hitta en ny publik och där kunderna blir inspirerade av att ständigt möta något nytt. Vi är särskilt glada över temat hållbarhet och välbefinnande, områden där brittiska designers ligger långt framme

Varumärkena som ingår i konceptet British Island:

FatFace
EliRose
001 Skincare London
Urban Veda
Leather + Cotton London
ROKA London
Christianah Jones
Kapdaa
Miss Pompom
Winser London
NKD Life
Lana Siberie
AAndreassen
Memoize London
Sarah Straussberg Jewellery
Closet London
Dotty Dungarees
I Love Lowie
Merc London
Dear Curves

För mer information, kontakta:

Magnus Bergman
Operativ chef
magnus.bergman@citycon.com

Anne Ostelius
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon
Citycon
 har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 4,5 miljarder euro.

Med 40 köpcentrum och en annan handelsfastighet är Citycon marknadsledande i Finland, hör till marknadsledarna i Norge, Sverige och Estland och har ett fotfäste i Danmark. Citycon har 12 köpcentrum i Finland, 15 i Norge, nio i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar Citycon 12 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare. Mölndal Galleria blir Citycons nionde köpcentrum i Sverige.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till cirka 170 miljoner årligen.

Citycon noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody’s (Baa2) Standard & Poor’s (BBB). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: