Coops gamla fikarum gav plats åt flera nya butikskoncept i Citycons köpcentrum StenungsTorg.

Under 2010 har fyra nya butikskoncept valt att etablera sig i Citycons köpcentrum StenungsTorg - beläget vid havet i Stenungsund 45 km norr om Göteborg. (Hit kan kunderna åka med bil eller båt – StenungsTorg är Sveriges enda köpcentrum med egen brygga!) De nya butikskoncepten är Specsavers, Life, Telekiosken och Apoteket Hjärtat.

”Vi har omvandlat ytorna som tidigare var Coops personalutrymmen samt Svensk Kassaservice lokaler till mycket attraktiva butikslägen för dessa fyra nya butikskoncept,” berättar Centrumchef Jukka Lehtinen.

Specsavers kompletterar StenungsTorgs butiksmix vad gäller optik (Synsam är etablerade här sedan tidigare) och möter efterfrågan hos kunderna på kvalitetsoptik till lågpris. Öppnandet av Specsavers butik i StenungsTorg blev dessutom ett jubileum då den är kedjans 100:e butik i Sverige.

Life hälsokost handlar om en nyetablering med ny butiksinredning och ett numera fullsortiment av kedjans hälsokostprodukter. Ett utbud vars efterfrågan ständigt ökar då konsumenterna blir alltmer hälsomedvetna.

Telekiosken är ett norskt butikskoncept med ett 25-tal butiker runtom i Sverige. Affärsidén är att sälja abonnemang från alla teleoperatörer och ett brett urval av mobiltelefoner och bärbara datorer och därigenom erbjuda kunderna maximal valfrihet samt kundnytta.

Med sina 200 apotek är Apoteket Hjärtat Sveriges näst största apotekskedja (efter gamla Apoteket). En etablering som bidrar till större mångfald, bredare produktutbud och bättre service på StenungsTorg inom en bransch som precis klivit ur det statliga monopolet -  även Medstop har ett apotek i köpcentrumet.

Centrumchef Jukka Lehtinen:

”De 4 nya butikskoncepten på StenungsTorg är ett bra exempel på hur vi följer Citycons vision om att inte bara äga utan också utveckla våra köpcentrum. I det här fallet genom att bygga om befintliga ytor till attraktiva affärslägen - vilket gör att vi nu kan erbjuda StenungsTorgs kunder ett starkare butiksutbud och ännu bättre service.”

För mer information, kontakta:

Jukka Lehtinen, Centrumchef

jukka.lehtinen@citycon.se