Eurosko öppnar i Mölndal Galleria

CITYCON AB Pressmeddelande 29 augusti 2018

Citycon har tecknat avtal med fyra nya varumärken till Mölndal Galleria: Eurosko, Flying Tiger Copenhagen, Holland & Barrett och VaccinDirekt.

Mindre än en månad innan öppning är intresset för etablering i Mölndal Galleria fortsatt stort och gallerian är närapå fullt uthyrd. Här träder Mölndals nya stadskärna fram med många nya butiker, caféer och restauranger i en trivsam miljö. I Mölndal Galleria ska kunderna möta allt de behöver på en och samma plats och kunna uträtta sina ärenden snabbt och enkelt.

– Eurosko ser med stor glädje fram emot en ny butik i Mölndal Galleria. Det är ett mycket spännande projekt och en galleria som känns helt rätt för vårt nya, efterfrågade koncept med ett brett urval av skor till hela familjen i prisklassen medium och uppåt, säger Ragnhild Løchen, etableringschef på Eurosko-Gruppen.

– Vi är glada att kunna berätta att en skoaffär gör entré i gallerian, något vi vet många kunder längtar efter. Eurosko är en familjeskobutik som passar gallerian mycket bra, säger Jussi Vyrryläinen, uthyrningschef på Citycon.

Eurosko-butiken kommer att finnas på plan två där fokus är på mode, snabbmat och träning.  Även vaccinationsmottagningen VaccinDirekt kommer att finnas på plan två, bredvid träningscentret Nordic Wellness. Förutom vaccinationer utför VaccinDirekt hälsokontroller samt utfärdar friskintyg.

Hälsokostkedjan Holland & Barrett placeras på markplanet, likaså Flying Tiger Copenhagen med ett sortiment av leksaker, hobbyartiklar, spel, snacks, elektronik, festprylar och annorlunda accessoarer.

Mölndal Galleria – En stad i staden
Mölndal Galleria utvecklas som en naturlig del av Mölndals innerstad. Med 70 butiker, caféer och restauranger i centralt läge blir Mölndal Galleria ett lättillgängligt och trivsamt stadsdelscentrum som möter människors vardagsbehov av shopping och service. Mölndal Galleria kommer att ha en nära och enkel anslutning till Knutpunkt Mölndalsbro, Västtrafiks resecentrum, där tåg, bussar och spårvagnar stannar på väg till och från hela Göteborgsregionen. Den 27 september invigs den nya gallerian.

För mer information, kontakta:

Jussi Vyyryläinen
Uthyrningschef
Citycon
Tel. +358 405 894 448
jussi.vyyrylainen@citycon.com

Anne Ostelius
Citycon
anne.ostelius@citycon.com

Citycon har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 4,5 miljarder euro.

Med 44 köpcentrum och två andra handelsfastigheter är Citycon marknadsledande i Finland, hör till marknadsledarna i Norge, Sverige och Estland och har ett fotfäste i Danmark. Citycon har 13 köpcentrum i Finland, 17 i Norge, åtta i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar Citycon 12 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till cirka 165 miljoner årligen.

Citycon noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody’s (Baa2) Standard & Poor’s (BBB). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: