Fest i dagarna två då Liljeholmstorget Galleria firar 15 år

Liljeholmstorget Galleria är en välbesökt och mycket uppskattad galleria av alla som bor, jobbar och rör sig i området. Till helgen, 28-29 september, blir det fest i dagarna två i samband med att gallerian fyller 15 år och alla är bjudna.

Mat, mode, sport, heminredning, apotek, vård och samhällsservice allt samlat på en och samma plats. När Liljeholmstorget Galleria invigdes i oktober 2009 fick området sitt första köpcentrum. Med 90 butiker och direktingång från tunnelbana och torget samt från ett nybyggt garage insprängt i berget med 900 parkeringsplatser förenklades vardagen för både boende och arbetande i området. Samtidigt fick Liljeholmstorget ett välbehövligt ansiktslyft.

-Liljeholmstorget galleria är ett exempel på ett modernt kommuncentrum designat för att möta medborgarnas behov. Sedan gallerian slog upp sina dörrar 2009 har det varit en populär destination för shopping, mat och umgänge. Vi har fortsatt utveckla gallerian med nya butiker, vård, service och restauranger och caféer allt för att fortsätta möta våra kunders behov och ge en härlig upplevelse men också vara en inbjudande mötesplats. Som bevis på att vi lyckats är vårt starka besöksflöde och att vi år efter år står på prispallen i kategorin kommuncentrum när Evemetrix utser Stockholmarnas favoritcentrum säger Lotta Moos, centrumchef för Liljeholmstorget Galleria.

Under helgens jubileum arrangeras en rad olika aktiviteter och programpunkter för alla åldrar och för hela familjen. På lördagen kl 11-16 blir det smakfest med Filip Poon, kvittotävling och livemusik. På söndag kl 11-16 är det knatteklubb med pyssel, ballongkonstnär och meet and great med Fåret Shaun. Besök www.liljeholmstorget.se för att ta del av program och hålltider.

-Vi är stolta över vår galleria och det vill vi fira med våra besökare och hyresgäster i helgen. Vi bjuder på ett fullspäckat program och med allt från matupplevelser till barnens favorit, Fåret Shaun, på plats hoppas vi att vår jubileumshelg ska bli en riktigt folkfest säger Lotta Moos.

Lotta Moos, centrumchef: lotta.moos@citycon.com eller 08-562 532 34

Caroline Sjöblom, marknads- och kommunikationschef: caroline.sjoblom@citycon.com eller 0761-06 11 84

Citycon äger och utvecklar moderna stadskärnor med fokus på daglig handel i Norden och Baltikum. Citycons fastighetsportfölj på 4,2 miljarder euro är knuten till offentlig transport i de största städerna i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Citycon utvecklar unika platser till hållbara lokalsamhällen och skapar städer fyllda av liv genom att årligen betjäna miljontals besökare med handel, dagligvaror, hälsovård, kommunala tjänster, kontor och boende. Citycon har kreditvärdering från Standard & Poor’s (BBB-). Citycon är noterat på Nasdaq Helsingfors (ticker: CTY1S.HE).