Flera nya matkoncept till Stenungstorg Centrum

CITYCON AB Pressmeddelande 8 april 2019

Stenungstorg stärker utbudet av mat och dryck med två nya matkoncept som öppnar i april: Karlbergs Krog öppnar i bästa läge mot hamnen och med utsikt mot sundet. På Sandbergs plats öppnar det mobila glasscafét I Love frozen yougurt.

Miljön i Karlbergs Krog blir mysig och ombonad. Restaurangen kommer även att ha en pub och det kommer att finnas fikamöjligheter och glasservering med Lejonet & Björnen som glassleverantör. Menyn knyter an till det havsnära läget. Bakom projektet ligger krögarparet Anders och Camilla Karlberg. Kökschef är Joakim Fredriksen med en bakgrund från bland annat Eggers, Fiskekrogen och Stenungsbaden.

– Vår målsättning är att tillhandahålla ett lite matsmartare sortiment och en bred meny med betoning på fisk, skaldjur och vegetariskt. Givetvis kommer också fågel och kött finnas på menyn, berättar Anders Karlberg, krögare. Med matsmart tänker vi både på hälsan och miljön. Detta innebär bland annat mer vegetariska inslag samt närodlade och närproducerade råvaror så långt det är möjligt.

Det mobila glasscaféet på Sandbergs plats, I Love frozen yougurt, kommer att sälja vanlig glass, yoghurtglass och kommer att ha en juicebar med smoothies och milkshakes

– Vi är glada för de senaste tillskotten som stärker Stenungstorg som en levande mötesplats. På sikt vill vi att andelen mat och dryck i centrumet ökar till att bestå 10 procent av ytan, säger Mariza Olausson, centrumchef på Citycon.

För mer information, kontakta:

Mariza Olausson
Centrumchef Stenungstorg Centrum och Mölndal Galleria
Tel. 070-548 5023
mariza.olausson@citycon.com

Anne Ostelius
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon
Citycon
 har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 4,5 miljarder euro.

Med 40 köpcentrum är Citycon marknadsledande i Finland och hör till marknadsledarna i Norge, Sverige samt Estland. Citycon har 12 köpcentrum i Finland, 15 i Norge, 9 i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och två i Danmark. Därtill sköter Citycon uthyrning och förvaltning av 12 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Antalet besökare uppgår till cirka 170 miljoner årligen.

Citycon är noterad på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody's (Baa2) och Standard & Poor’s (BBB). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: