Folkfest idag när nya Hemköp öppnade i Jakobsbergs Centrum

Köerna ringlade sig långa idag i Jakobsbergs Centrum inför öppningen av nya, omgjorda Hemköp. Vid öppningen deltog ett team från Hemköp och från Citycon, likaså kommunstyrelsens ordförande Eva Ullberg och näringslivdirektör Leif Nyrén från Järfälla Kommun.

– Jag välkomnar att Hemköp idag slår upp portarna för sin nya butik, det är bra för oss som bor eller arbetar här och det är bra för utvecklingen av centrum. Det finns en längtan efter ett levande Jakobsberg och då är dagligvaruhandeln en viktig del, säger Eva Ullberg (S) kommunstyrelsens ordförande i Järfälla

Jakobsbergs Centrum ligger i hjärtat av Järfälla kommun. Fastigheten har en yta om drygt 67 000 kvm med ett 70-tal butiker, bostäder, kontorslokaler samt ytor för kommunal verksamhet och restauranger av olika slag.

Den nya, omgjorda Hemköp-butiken är 2 505 kvm stor och ligger mitt i Jakobsbergs Centrum, med ingång både inifrån centrumet och även utifrån, med egen ingång. Vid öppningen tidigare idag, ringlade köerna sig långa både inne och utanför centrumet, då hundratals besökare ville handla på nya Hemköp.

Vilken folkfest! Vi är så glada över att nya Hemköp äntligen har öppnat upp dörrarna till sin nya omgjorda butik, mitt i Jakobsbergs Centrum. Sandra Stendalen, som är butikschef, och hela teamet på Hemköp har gjort ett fantastiskt jobb, säger My Roussakoff, Centrumchef för Jakobsbergs Centrum.

Att erbjuda ett brett utbud av handel, livsmedel och service i våra centrum ligger helt i linje med Citycons ambition att våra besökare ska kunna göra alla sina vardagliga ärenden och inköp på ett och samma ställe. Nya Hemköp är ett led i vårt arbete att satsa på Jakobsbergs Centrum, fortsätter My Roussakoff.

För mer information, kontakta:
My Roussakoff, centrumchef: my.roussakoff@citycon.com eller 08-562 532 82

Pia Grahn, kommunikationschef: pia.grahn@citycon.com eller 073-037 17 22

Citycon äger och utvecklar moderna stadskärnor med fokus på daglig handel i Norden och Baltikum. Citycons fastighetsportfölj på 4,2 miljarder euro är knuten till offentlig transport i de största städerna i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Citycon utvecklar unika platser till hållbara lokalsamhällen och skapar städer fyllda av liv genom att årligen betjäna miljontals besökare med handel, dagligvaror, hälsovård, kommunala tjänster, kontor och boende. Citycon har kreditvärdering från Standard & Poor’s (BBB-). Citycon är noterat på Nasdaq Helsingfors (ticker: CTY1S.HE).