Jakobsbergs Centrum får en sportbar som vill vara mötesplatsen för alla

CITYCON AB Pressmeddelande 22 september 2016

Jakobsbergs Centrum stärker sitt restaurangutbud med sportbaren Allstar. Med en kulinarisk avstamp i en högklassig steakhouse breddad med fisk- och salladsrätter som serveras i ljusa och moderna lokaler, ska Allstar kännas inbjudande för såväl tjejer och barnfamiljer som grabbgänget. Öppningen blir i början av 2017.

– Våra kunder har länge efterfrågat en restaurang för en bred publik och vi är glada att nu kunna möta det behovet, berättar Magnus Åkesson, regionchef på Citycon. Hela familjen ska känna att Allstar är platsen att ses på oavsett om det gäller affärsmöte, familjemiddag, party eller matchdag.

Allstar kommer att finnas i attraktivt läge vid ingången till Riddarplatsen och tar över Elegant Gardens lokaler på 700 kvadratmeter. Den asiatiska restaurangen Elegant Garden kommer att flytta till nya, totalrenoverade lokaler på 300 kvadratmeter och får ett uppdaterat koncept med öppet kök och en utökad sushimeny.

Jakobsbergs Centrum är centralt placerad mitt i den regionala stadskärnan och rymmer ett 80-tal butiker, caféer och restauranger samt servicefunktioner såsom bibliotek, bank, post, vårdcentral med mera. Sex miljoner kunder kommer varje år till Jakobsbergs Centrum för att göra sina vardagliga inköp och ärenden.

– I början av nästa år kompletterar vi utbudet med elektroniktillbehör när Kjell & Company slår upp portarna i Jakobsbergs Centrum. Förutom det stärkta butiks- och restaurangutbudet har en rad butiker såsom Kick’s, Guldfynd, Albrekts Guld, MQ och Joy uppdaterat sina butikskoncept.

För mer information, kontakta:

Magnus Åkesson
Regionchef
Citycon
Tel. 070-301 8183
magnus.akesson@citycon.com

Anne Ostelius
Citycon
anne.ostelius@citycon.com

Citycon har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 4,7 miljarder euro och bolagets marknadsvärde är nästan 2 miljarder euro.

Med 52 köpcentrum och 5 andra handelsfastigheter är Citycon marknadsledande i Finland, hör till marknadsledarna i Norge, Sverige och Estland och har ett fotfäste i Danmark. Citycon har 20 köpcentrum i Finland, 20 i Norge, 9 i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och ett i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar Citycon 13 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till mer än 200 miljoner årligen.

Citycon noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Standard & Poor’s (BBB) och Moody’s (Baa1). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: