Marie Rytting är ny centrumchef i Jakobsberg och Åkersberga

CITYCON AB Pressmeddelande 21 oktober 2020

Citycon har rekryterat Marie Rytting som ny centrumchef för Jakobsbergs Centrum och Åkersberga Centrum med ansvar för centrumens förvaltning, resultat och utveckling. Marie kommer särskilt att fokusera på trivsel, trygghet, butiks- och servicemix för att stärka centrumens attraktivitet och konkurrenskraft.

Marie har mer än 20 års erfarenhet av fastighetsbranschen och utveckling av såväl kommersiella fastigheter som bostäder, bland annat som kundansvarig på Hembla och Riksbyggen samt från egen konsultverksamhet och Fastighetsägarna. Marie har även god lokalkännedom om Jakobsberg från fem år som försäljnings- och marknadschef på HSB Bostad.

– Jag är väldigt glad att få välkomna en sådan erfaren och kvalificerad person som Marie Rytting till Jakobsbergs Centrum och Åkersberga Centrum. Tillsammans kommer vi att skapa en hållbar utveckling för centrumen och göra dem mer attraktiva och konkurrenskraftiga, säger Peter Brodd, affärsområdeschef i Citycon.

Marie ser stora möjligheter med Jakobsbergs Centrum med tanke på centrumets läge i en stadsmiljö med många kvaliteter såsom flera parker, gångstråk med handel, närheten till en av Stockholms största pendeltågstationer Jakobsberg och den starka befolkningstillväxten i kommunen

– Det känns otroligt spännande att få jobba med Jakobsbergs Centrum som är en fin marknadsplats med många möjligheter. Med sitt fantastiska läge mitt i hjärtat av Järfälla ska Jakobsbergs Centrum vara den trivsamma och trygga mötesplatsen i vardagslivet, säger Marie Rytting.

Åkersberga Centrum mitt i skärgårdskommunen Österåker gynnas av strömmen av inflyttade familjer från framförallt innerstaden. Sommaren är högsäsong i Åkersberga då besöksflödet ökar kraftigt med alla sommarboende i Roslagen och skärgården. Här finns planer på att göra centrumet mer familjevänligt.

– Vi ser fram emot att stärka kundupplevelsen i Åkersberga Centrum, framförallt genom att jobba med restaurangutbudet anpassat efter Åkersbergas unika profil och göra det mer tillgängligt, familjevänligt och bredda serviceutbudet. Vi vill göra Åkersberga Centrum till det självklara valet för alla matälskare i området, säger Marie Rytting.

För mer information, kontakta:

Marie Rytting
Centrumchef Jakobergsbergs Centrum och Åkersberga Centrum
Citycon

marie.rytting@citycon.com

Anne Ostelius
Citycon
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon:
Citycon har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av blandade centrummiljöer för en urban livsstil med handel, kontor och bostäder. Som ägare till fastigheter i Norden värda totalt 4,4 miljarder Euro står vi för en hållbar fastighetsförvaltning.Våra köpcentrum är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik och möter kundernas dagliga behov av livsmedel, hälsovård och tjänster.

Av våra 40 centrum finns nio i Sverige, inklusive Kista Galleria, 10 i Finland, 17 i Norge, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar vi 7 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare. Besökarantalet uppgår till cirka 170 miljoner årligen.

Bolaget noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody's (Baa3), Fitch (BBB-) och Standard & Poor’s (BBB-). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Citat

Jag är väldigt glad att få välkomna en sådan erfaren och kvalificerad person som Marie Rytting till Jakobsbergs Centrum och Åkersberga Centrum. Tillsammans kommer vi att skapa en hållbar utveckling för centrumen och göra dem mer attraktiva och konkurrenskraftiga.
Peter Brodd, affärsområdeschef i Citycon
Det känns otroligt spännande att få jobba med Jakobsbergs Centrum som är en fin marknadsplats med många möjligheter. Med sitt fantastiska läge mitt i hjärtat av Järfälla ska Jakobsbergs Centrum vara den trivsamma och trygga mötesplatsen i vardagslivet.
Marie Rytting, centrumchef
Vi ser fram emot att stärka kundupplevelsen i Åkersberga, framförallt genom att jobba med restaurangutbudet anpassat efter Åkersbergas unika profil och göra det mer tillgängligt, familjevänligt och bredda serviceutbudet. Vi vill göra Åkersberga Centrum till det självklara valet för alla matälskare i området.
Marie Rytting, centrumchef