Ny uthyrningschef till Citycon

CITYCON AB Pressmeddelande 5 februari 2018

Jussi Vyyryläinen har utsetts till uthyrningschef för Citycon i Sverige och Finland. Jussi kommer att ansvara för den strategiska uthyrningen och kommer att vara baserad i Stockholm. Jussi har redan arbetat på Citycon i åtta år, varav fem år som uthyrningschef i Finland.

–  Jussi har en gedigen branscherfarenhet och ett brett kontaktnät. Han kommer att få en viktig roll i vårt arbete att erbjuda verksamheter av olika slag de bästa möjliga förutsättningarna i våra urbant placerade köpcentrum, säger Jurn Hoeksema, Chief Operating Officer på Citycon.

Citycon äger, förvaltar och utvecklar nio köpcentrum i Sverige. Sedan 2011 har marknadsvärdet av Citycons fastigheter i Sverige ökat med 130 procent till 14,44 miljarder kronor och utgör idag ungefär en tredjedel av företagets totala portföljvärde.

Jussi tillträdde sin nya position i januari.

För mer information, kontakta:

Anne Ostelius
Citycon
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon
Citycon
 har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 5 miljarder euro och bolagets marknadsvärde är 2 miljarder euro.

Med 49 köpcentrum och 2 andra handelsfastigheter är Citycon marknadsledande i Finland, hör till marknadsledarna i Norge, Sverige och Estland och har ett fotfäste i Danmark. Citycon har 18 köpcentrum i Finland, 18 i Norge, 9 i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar Citycon 13 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till cirka 200 miljoner årligen.

Citycon noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Standard & Poor’s (BBB) och Moody’s (Baa1). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: