• Citycon Oyj/

Prisregn över Mölndal Galleria: tog hem första pris i tre kategorier i Evimetrix nöjdkundundersökning

CITYCON AB Pressmeddelande 26 april 2019

Det blev storvinst för Mölndal Galleria när undersökningsföretaget Evimetrix avslöjade vinnarna i sin nöjdkundundersökning "Västsveriges favoritcentrum 2019". Mölndal Galleria tog hem första pris i de tre kategorierna: bästa kommun/region- och stadsdelscentrum, trivsammast (lokaler och atmosfär) samt hållbar shopping. Gallerian vann dessutom andra pris i kategorin bästa utbudet av restauranger/caféer samt tredje pris i kategorin Västsveriges favoritcentrum.

Bild: Karolin Chambel Emanuelsson (Citycon), Peter Wissing (Evimetrix) och Mariza Olausson (Citycon)

Undersökningen "Västsveriges favoritcentrum 2019" är genomförd via en webbenkät riktad till allmänheten i Västsverige. Nästan 1 500 respondenter har uttalat sig om 66 centrumanläggningar.

– När vi utvecklade Mölndal Galleria lade vi stor fokus på att skapa en trivsam atmosfär och en attraktiv mix av vardagshopping, service och upplevelser. Nu har besökarna sagt sitt: Mölndal Galleria är Västsveriges bästa stadsdelscentrum. Här är trivsamt att vara, shoppingen är hållbar och det breda utbudet av restauranger och caféer håller högsta klass, säger Mariza Olausson, centrumchef på Citycon.

– Roligt att Citycon fick storslam med nystartade Mölndal Galleria. Det är fantastiskt att centrumet –  som öppnade i september förra året – så snabbt vunnit konsumenternas hjärtan och nominerats i så många som fem kategorier, och dessutom tagit hem första priset i tre av dom, säger Peter Wissing, seniorkonsult på Evimetrix.

Citycon äger totalt nio köpcentrum i Sverige och flera av Citycons köpcentrum har under flera år vunnit priser i Evimetrix undersökningar. Exempelvis utsågs Liljeholmstorget Galleria i början av året till bästa stadsdelscentrum för sjunde året i rad i undersökningen ”Stockholmarnas favoritcentrum”.

För mer information, kontakta:

Mariza Olausson
Centrumchef Stenungstorg Centrum och Mölndal Galleria
mariza.olausson@citycon.com

Peter Wissing
Seniorkonsult
Evimetrix
peter.wissing@evimetrix.se

Anne Ostelius
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon
Citycon
 har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 4,5 miljarder euro.

Med 40 köpcentrum är Citycon marknadsledande i Finland och hör till marknadsledarna i Norge, Sverige samt Estland. Citycon har 12 köpcentrum i Finland, 15 i Norge, 9 i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och två i Danmark. Därtill sköter Citycon uthyrning och förvaltning av 12 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Antalet besökare uppgår till cirka 170 miljoner årligen.

Citycon är noterad på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody's (Baa2) och Standard & Poor’s (BBB-). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: