Snällväggen är tillbaka i Högdalen Centrum

CITYCON AB Pressmeddelande 6 oktober 2020

På bilden från vänster: Helena Inghammar (Vantörs församling) och Jesper Holmström (Citycon)

Äger du en jacka som du inte använder? Då har du möjlighet att ge den till någon som behöver den bättre än du. Under hela oktober kan invånarna i Högdalen skänka bort jackor genom att hänga upp dem på den nya snällväggen utanför Vantörs Kyrka. Wall of Kindness heter initiativet och är ett samarbete mellan Högdalen Centrum och Svenska Kyrkan

Många uppskattade snällväggen som fanns i Högdalen i våras och under oktober månad är den på plats igen utanför Vantörs kyrka. Den som vill lämna sitt bidrag för att hålla en annan människa varm kan hänga sin jacka på snällväggen.

– Vi är otroligt glada och stolta över att kunna erbjuda denna möjlighet i Högdalen Centrum. Om många är med och bidrar kan vi åstadkomma så mycket. Med snällväggen vill vi bidra till en bättre, tryggare och hållbarare miljö i centrumet, säger Jesper Holmström, centrumchef på Citycon.

Många har frågat om ”den där väggen” ska komma tillbaka och Vantörs församling är glada att få vara med i samarbetet igen. Att byta kläder är både klimatsmart och ekonomiskt hållbart, så det ligger helt i linje med vårt ansvar som kyrka, säger kyrkoherde Helena Inghammar.

För mer information, kontakta:

Jesper Holmström
Centrumchef
Citycon
jesper.holmstrom@citycon.com

Helena Inghammar
Kyrkoherde i Svenska Kyrkan Vantör
Tel:073-063 71 21
helena.inghammar@svenskakyrkan.se

Anne Ostelius
Citycon
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon:
Citycon har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av blandade centrummiljöer för en urban livsstil med handel, kontor och bostäder. Som ägare till fastigheter i Norden värda totalt 4,4 miljarder Euro står vi för en hållbar fastighetsförvaltning.Våra köpcentrum är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik och möter kundernas dagliga behov av livsmedel, hälsovård och tjänster.

Av våra 40 centrum finns nio i Sverige, inklusive Kista Galleria, 10 i Finland, 17 i Norge, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar vi 7 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare. Besökarantalet uppgår till cirka 170 miljoner årligen.

Bolaget noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody's (Baa3), Fitch (BBB-) och Standard & Poor’s (BBB-). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Citat

Vi är otroligt glada och stolta över att kunna erbjuda denna möjlighet i Högdalen Centrum. Om många är med och bidrar kan vi åstadkomma så mycket. Med snällväggen vill vi bidra till en bättre, tryggare och hållbarare miljö i centrumet.
Jesper Holmström, centrumchef på Citycon