Søstrene Grene väljer Liljeholmstorget Galleria som första etablering i Stockholm

CITYCON AB Pressmeddelande 23 april 2018

Den danska heminredningskedjan Søstrene Grene öppnar butik i Liljeholmstorget Galleria i början av juni. Konceptet erbjuder produkter inom bland annat heminredning, pappersvaror, presentinslagning, hobby och kök i en varm och inspirerande miljö. Målet är att skapa butiker där kunden upplever att den kliver in i en oas och flyr världen utanför en stund.

Bild: Søstrene Grene

Vi är mycket stolta över det varma välkomnandet våra kunder har gett oss i andra delar av Sverige, så vi är naturligtvis glada att vi nu kan öppna dörrarna till den första butiken i Stockholm. Det har varit en önskan både från oss och våra kunder under lång tid. Under de senaste åren har vi fokuserat på att göra vår butiksupplevelse och vår designprofil ännu starkare och vi ser fram emot att visa resultatet till kunderna i Stockholm, säger Mikkel Grene, vd på Søstrene Grene.

– Gallerians centrala läge vid en av Stockholms största knutpunkter är mycket attraktivt och många varumärken söker sig hit. Søstrene Grene är ett spännande butikskoncept som stärker gallerians utbud av heminredning, säger Jussi Vyyryläinen, uthyrningschef på Citycon.

Även Minispa öppnar med ett brett utbud av skönhetsbehandlingar, bland annat ansiktsbehandlingar, lösfransar, tandblekning, manikyr, pedikyr, massage, laserbehandling och håruppsättningar. Öppningen blir i maj.

– Minispa är ett ambitiöst spa-koncept med ett fullsortiment inom skönhet, både bland kvinnor och män. Generellt ser vi ett ökat intresse för skönhet samtidigt som man vill spara de där extra minuterna på morgonen. Det gör att efterfrågan på tjänster såsom fransförlängningar, nagelvård och vaxningar ökar, säger Jussi Vyyryläinen.

Liljeholmstorget Galleria är mest omtyckt av alla stadsdelscentrum i Stockholm. Gallerian tog tidigare i år hem priset ”Bästa stadsdelscentrum” för sjätte året i rad i Evimetrix årliga undersökning ”Stockholmarnas favoritcentrum”. Gallerian är en trivsam och lättillgänglig mötesplats med ett bra utbud av butiker, service, restauranger och caféer.

För mer information, kontakta:

Jussi Vyyryläinen
Uthyrningschef
Tel. +358 405 894 448
jussi.vyyrylainen@citycon.com

Anne Ostelius
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon
Citycon
 har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 4,5 miljarder euro.

Med 44 köpcentrum och två andra handelsfastigheter är Citycon marknadsledande i Finland, hör till marknadsledarna i Norge, Sverige och Estland och har ett fotfäste i Danmark. Citycon har 13 köpcentrum i Finland, 17 i Norge, åtta i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar Citycon 12 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till cirka 165 miljoner årligen.

Citycon noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody’s (Baa1) Standard & Poor’s (BBB). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: