Tre nya varumärken till Mölndal Galleria

CITYCON AB Pressmeddelande 23 mars 2018

Citycon har tecknat avtal med ytterligare tre nya varumärken till Mölndal Galleria. Danska butikskonceptet Normal, populära texmex-restaurangen Zocalo och Saga Frisör blir en del av utbudet när gallerian slår upp portarna den 27 september. För Normal blir Mölndal Galleria en av de första etableringarna i Västsverige.

Danska Normal, som i år gör sina första insteg i Sverige, säljer välkända varumärken till bra priser inom personlig vård, hushållsartiklar och dagligvaror, exempelvis smink, hår- och städprodukter, tvättmedel, kontorsvaror och djurmat.

– Normal är ett nytt och banbrytande butikskoncept som erbjuder våra kunder fasta, låga priser på flera tusen ”normala” produkter vilket kombineras med massor av spännande produkter i flera olika kategorier. Stora delar av vårt spännande sortiment riktar sig till kvinnor som också till antalet är vår största kundgrupp, säger Carsten Hansen, Partner and Country Manager på Normal.

– Normal är unikt och vi är glada att kunna introducera konceptet i Västsverige. Det blir ett bra komplement till Mölndal Gallerias utbud av vardagsshopping, säger Jussi Vyyryläinen, uthyrningschef på Citycon.

Zocalo har sitt ursprung i Taqueriorna och gatumaten i stadsdelen Mission District i San Fransisco där det traditionella mexikanska köket möter den kaliforniska matkulturen.

– Vi kallar vår matfilosofi för Fresh Happy Mex – mexikansk mat lagad från grunden med noggrant utvalda råvaror. Vi har inga tillsatser och socker i vår mat. Och det är viktigt för oss att maten är smakrik, hälsosam och fräsch. Vi är väldigt stolta och tacksamma för att få möjligheten att öppna upp en Zocalo-restaurang i det nya köpcentrumet i Mölndal, säger Jonas Andersson, Franchisetagare.

Ungefär 15 procent av gallerians utbud kommer att vara mat och dryck. Restauranger och caféer lokaliseras vid innertorgen och entréerna och blir varierat med Zocalo, Taco Bar, Max hamburgare, Rose Garden, Tony’s, Espresso House, Wayne’s Coffee och John Scott’s nya familjekoncept.

För mer information, kontakta:

Jussi Vyyryläinen
Uthyrningschef
Tel. +358 405 894 448
jussi.vyyrylainen@citycon.com

Anne Ostelius
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon
Citycon
 har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 5 miljarder euro och bolagets marknadsvärde är 2 miljarder euro.

Med 45 köpcentrum och 2 andra handelsfastigheter är Citycon marknadsledande i Finland, hör till marknadsledarna i Norge, Sverige och Estland och har ett fotfäste i Danmark. Citycon har 13 köpcentrum i Finland, 17 i Norge, 9 i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar Citycon 12 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till cirka 165 miljoner årligen.

Citycon noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody’s (Baa1) Standard & Poor’s (BBB). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: