Två nya affärsområdeschefer till Citycon

CITYCON AB Pressmeddelande 8 april 2019

Isabella Andersson har anställts som ny affärsområdeschef hos Citycon.
Isabella kommer närmast från Thon Property och har en lång karriär inom fastighetsutveckling och förvaltning, bland annat från Newsec, Stockholms stad, European Fund Management (EFM) och NCC Property Development.

Isabella Andersson kommer i sin roll som affärsområdeschef på Citycon att vara ansvarig för den strategiska utvecklingen av affärsområdets ingående köpcentrum, inklusive konceptutveckling och resultatansvar.

- Vi välkomnar Isabella som ny affärsområdeschef hos Citycon, säger Magnus Bergman, operativ chef på Citycon. Isabella kommer med sin stora kompetens och erfarenhet att bidra till en långsiktig och framgångsrik utveckling av våra köpcentrum som är centralt placerade vid knutpunkter för kollektivtrafik, och med en mångfald av aktiviteter, flöden, människor och utbud av handel, service och kultur.

Citycon har utsett Mehmet Ruusuvirta till ny affärsområdeschef. Mehmet började arbeta på Citycon 2014 och har sedan dess haft flera olika roller, bland annat som centrumchef för flera köpcentrum och Asset Manager för Kista Galleria.

- Jag är extra glad att vi kan befordra talanger internt. Mehmet har utvecklats enormt under sina år på Citycon och jag ser fram emot att följa hans framsteg även i fortsättningen.

Affärsområdescheferna Martin Kjellman och Magnus Åkesson kommer på egen begäran lämna Citycon för att starta egen verksamhet inom asset management.

Bild: Isabella Andersson

Bild: Mehmet Ruusuvirta

För mer information, kontakta:

Magnus Bergman
Operativ chef
magnus.bergman@citycon.com

Anne Ostelius
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon
Citycon
 har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 4,5 miljarder euro.

Med 40 köpcentrum är Citycon marknadsledande i Finland och hör till marknadsledarna i Norge, Sverige samt Estland. Citycon har 12 köpcentrum i Finland, 15 i Norge, 9 i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och två i Danmark. Därtill sköter Citycon uthyrning och förvaltning av 12 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Antalet besökare uppgår till cirka 170 miljoner årligen.

Citycon är noterad på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody's (Baa2) och Standard & Poor’s (BBB). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: