Ny tid för pressträff: Citycon presenterar planerna för Kista Galleria

Report this content

Med anledning av fastighetsbolaget Citycons förvärv av Kista Galleria tillsammas med Canada Pension Plan Investment Board hälsar Citycon dig välkommen till en pressträff idag, onsdagen den 19 december, för att höra mer om de framtida planerna för köpcentrumet.

Stockholms mest välbesökta köpcentrum byter nu ägare och blir det största av totalt 38 köpcentrum i Citycons portfölj. Närheten till och den utmärkta kommunikationen med Stockholm, den demografiska utvecklingen och det faktum att Kista är ett av Norra Europas största tillväxtområden gör Kista Galleria till en strategiskt viktig fastighetstillgång för Citycon. Tusentals nya bostäder kommer att byggas här inom de närmaste åren och det sker en stadig tillväxt av nya kontorslokaler.

Under pressträffen bjuds på lunch medan Citycons ledning beskriver köpets strategiska betydelse och planerna för att fortsätta utveckla Kista Galleria till ett köpcentrum som erbjuder mer än bara shopping.

Vid pressträffen medverkar:

-          Marcel Kokkeel, koncernchef, Citycon

-          Nils Styf, CIO och Sverige-vd, Citycon

-          Eero Sihvonen, CFO/vice-vd, Citycon

Tid:                        Onsdagen den 19 december, kl. 13:00 (obs ej kl.13:30 som i tidigare inbjudan)

Plats:                     Kista Science Tower, Plan 28. Anmälan sker i receptionen.

Citycon kan vid behov anordna skjuts till Kista Science Tower. Ring och boka via Anne Axelsson på telnr. 0734 38 38 40

Pressträffen kommer även att live-sändas via en webcast på Citycons hemsida.

Om du inte har möjlighet att närvara kan du följa pressträffen och också ställa frågor till ledningen på följande länk: http://event.magneetto.com/webcasts/citycon/20121219_pressconference/

Sändningen startar kl. 13.00.

Välkommen!

Presskontakt:

Anne Axelsson

Projektledare för pressträffen

Sanna Fäldt

Tel: +358 40 533 4034

För mer information om förvärvet, pressbilder etc. besök gärna: www.citycon.com/kista_galleria