CityMail International inleder samarbete med Graphium Card AB

Report this content

CityMail International inleder samarbete med Graphium Card AB CityMail International har tecknat avtal med börsnoterade Graphium Card AB avseende postdistributionen av kortförsändelser från ett internationellt oljebolag. Distributionsordern beräknas för CityMail International vara värd cirka 10-12 MSEK på årsbasis, fördelat på ett femtontal länder i Europa. Distributionen kommer att påbörjas successivt från och med augusti. - Distributionen ställer stora krav på snabbhet och hög servicegrad vilket CityMail International kan tillhandahålla, säger Håkan Ohlsson, vice vd CityMail Group AB. Graphium Card AB har ansvaret för tillverkning och leverans av korten till oljebolagets kunder. Råkortstillverkaren är Graphium Inplastor AB vilket ligger i Motala, men själva personifieringen och kodningen av korten sker hos Graphium Card AB i Strängnäs varifrån CityMail hämtar posten för leverans till hela Europa. CityMail International startade 1998 och är ett affärsområde inom det börsnoterade och snabbt växande CityMail Group AB. CityMail Internationals huvudverksamhet är internationell brevlogistik i Europa. Inom det noterade bolaget finns också CityMail Sweden i samarbete med Royal Mail, CityMail Interactive i samarbete med svenska Posten och ASG Direct i samarbete med ASG. Frågor besvaras av: Håkan Ohlsson Informationsansvarig, Vice VD CityMail Group AB Tel: 070 - 752 42 01 E-post: hakan.ohlsson@citymail.se Besök gärna vår hemsida www.citymail.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/07/20000807BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/07/20000807BIT00230/bit0002.pdf