CityMail Sweden startar på nytt i Malmö och Göteborg idag

CityMail Sweden startar på nytt i Malmö och Göteborg idag Efter samgåendet med brittiska Royal Mail återupptar CityMail idag måndag verksamheten i Göteborg och Malmö. När efterfrågan på CityMails tjänster ökar expanderar företaget och räknar med att ha en fördubblad marknadsandel inom fem år. De 200 anställda som varslades i maj erbjöds återanställning och kompletterande rekryteringar har framgångsrikt genomförts under sommaren. Därmed är företaget åter fullbemannat när man trycker på startknappen för distributionen i Malmö och Göteborg på måndagen. Sverige är Europas mest avreglerade postmarknad. Det nybildade bolaget CityMail Sweden, som ägs av brittiska Royal Mail (67 procent) och CityMail Group (33 procent) planerar för att ytterligare expandera utdelningsområdena i södra och västra Sverige med 300 000 hushåll. Med anledning av detta har rekrytering av ytterligare 150 medarbetare redan påbörjats. - Med Royal Mails erfarenheter, och nytt friskt kapital, kan vi börja utveckla och utöka verksamheten. Kundernas lojalitet har varit stor och vi räknar med att snabbt återfå tidigare volymer. Nu blir vi en intressantare partner på marknaden, säger Mats Forsberg, försäljningschef, CityMail Sweden. CityMail har inga brevlådor eller frimärken. Affärsidén är att erbjuda postintensiva företag flexibel, effektiv distribution av redan sorterad, adresserad post, t ex fakturor, DR-brev, kataloger eller tidsskrifter. Kunden får på så sätt ökad kontroll över hela distributionsledet. Det ökande Internetanvändandet skapar också större efterfrågan på CityMails tjänster. Ju fler som handlar via webben, desto fler försändelser behöver distribueras. Med postdistributionen erbjuder CityMail garanti för exakt utdelningsdag och nu även den nya tjänsten "elektronisk adressuppdatering" för en effektiv och säker uppdatering av företags kundregister. Efter tio års verksamhet, och med Royal Mail som ny huvudägare, satsar CityMail på att fördubbla marknadsandelen inom fem år. Inom ett år ska det nybildade bolaget vara lönsamt. För vidare information, vänligen kontakta: Mats Forsberg, försäljningschef, CityMail Sweden, telefon 08-709 43 52, mobil 070-752 42 14, e-post mats.forsberg@citymail.se CityMail Sweden AB bildades 2000 och ägs av CityMail Group (33 procent) och Royal Mail (67 procent). Företaget erbjuder svenska företag i Stockholm, Göteborg och Malmö flexibel, effektiv och distribution av sorterad, adresserad post. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/28/20000828BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/28/20000828BIT00260/bit0002.pdf