Fredrik Olsson tillträder som VD

Fredrik Olsson tillträder som VD Det O-listenoterade bolaget CityMail Groups nye verkställande direktör Fredrik Olsson, som utsågs den 24 April, tillträder idag sin nya befattning. Fredrik Olsson kommer närmast från en tjänst som partner och ansvarig för tjänsteområdet Digital Markets & Supply Chain inom Andersen Business Consulting. - Jag har under tiden mellan offentliggörandet och mitt tillträde haft tillfälle att bekanta mig med CityMail, och dess personal. Jag har under denna period stärkts i min övertygelse att CityMail Group har en unik och stark position på den europeiska marknaden för kundkommunikation och att vi kan fortsätta den kraftiga organiska tillväxt som inletts. - Min bakgrund från den internationella konsultbranschen gör att jag sett tydliga synergier mellan konsultbranschen och CityMails marknadsområde, vilken blir användbar i vår europeiska expansion, fortsätter Fredrik Olsson - Det är med glädje vi ser att Fredrik nu tillträder som VD, han kommer in i företaget i en mycket spännande brytningstid. Styrelsen har gjort bedömningen att hans bakgrund från stora industrikoncerner och konsultbranschen kommer att komma väl till pass i utvecklingen av CityMail Groups internationella satsning, säger Bror Anders Månsson, styrelseordförande i CityMail Group. - För mer information, kontakta: Fredrik Olsson, VD för CityMail Group, 0705-90 62 58 Bror Anders Månsson, Styrelseordförande för CityMail Group, 0708-80 25 28 CityMail Groups affärsidé är att tillhandahålla distributionslösningar inom marknaden för internationell kundkommunikation och därtill verka inom områden som datoriserad adresshantering och relaterade tjänster. Bolaget är sedan 1998 noterade på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/11/20010611BIT00110/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/11/20010611BIT00110/bit0003.pdf