Kassan förstärkt med 42,6 MSEK

Kassan förstärkt med 42,6 MSEK. CityMail Group har tidigare meddelat att de fordringar om 3 MGBP på Post Office i form av promissory notes som erhölls som dellikvid för försäljningen av affärsområdet CityMail Sweden den 1 juli 2000 har sålts till ett finansiellt institut. Slutlikvid för denna försäljning har nu erhållits och likviden har växlats om till svenska kronor. Effekten av transaktionen är att kassan nu förstärkts med 42,6 MSEK och att finansnettot för det tredje kvartalet kommer att påverkas positivt med 0,2 MSEK i form av en valutavinst. För mer information, kontakta: Håkan Ohlsson, vVD 08-556 324 00, 070-752 42 01 hakan.ohlsson@citymail.se www.citymail.se CityMail Groups affärsidé är att tillhandahålla distributionslösningar inom marknaden för internationell kundkommunikation och därtill verka inom områden som datoriserad adresshantering och relaterade tjänster. Bolaget är sedan 1998 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/30/20010830BIT00830/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/30/20010830BIT00830/bit0001.pdf