På extra bolagsstämma i CityMail Group AB (publ) idag beslutades

På extra bolagsstämma i CityMail Group AB (publ) idag beslutades att ge ut skuldebrev förenade med 1.022.000 avskiljbara optionsrätter. Skuldebrevet med vidhängande teckningsoptioner skall tecknas av bolagets helägda dotterbolag Toutes Directions AB och ingår i ett incitamentsprogram där dotterbolaget har rätt och skyldighet att avyttra teckningsoptionerna till nuvarande och framtida anställda i CityMail Group AB (publ). Optionsprogrammet har en löptid på 2 ½ år och teckning av aktier kan göras från och med juni 2003 till och med november 2003. Teckningskursen har fastställts till 150 procent av bolagets genomsnittliga volymviktade betalkurs på Stockholmsbörsen under perioden från och med 11 april 2001 till och med den 26 april 2001. Bolagets företagsledning och övrig personal kommer att erbjudas att förvärva ca 500.000 teckningsoptioner. Resterande teckningsoptioner kommer att behållas av Toutes Directions AB för att erbjudas framtida anställda i CityMail Group AB (publ). Optionerna prissätts på marknadsmässiga villkor. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna kommer detta att svara mot en utspädning på ca 7 procent av aktiekapitalet och röstetalet. Motivet till det aktuella optionsprogrammet är att styrelsen har bedömt det vara till fördel för bolaget och aktieägarna att de anställda i CityMail Group AB (publ) görs delaktiga i bolagets utveckling genom att de erbjuds förvärva teckningsoptioner genom ett optionsprogram. För att bolaget skall ha möjlighet att behålla och förstärka sin position är det väsentligt att kunna attrahera och behålla kvalificerade medarbetare. Ett personligt och långsiktigt ägarengagemang hos de anställda kan förväntas höja motivationen i det framtida arbetet inom bolaget, stimulera till ett ökat intresse för verksamheten och resultatutvecklingen. Stockholm den 3 maj 2001 CityMail Group AB (publ) Styrelsen Frågor besvaras av Bror Anders Månsson, CityMail Group AB (publ), tfn 08-556 324 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/03/20010503BIT01220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/03/20010503BIT01220/bit0001.pdf