Slutligt avtal klart med Royal Mail

Report this content

Slutligt avtal klart med Royal Mail CityMail Group AB ("CityMail") och brittiska Royal Mail, genom Post Office Investments Limited ("Post Office") har undertecknat avtal i enlighet med tidigare offentliggjord avsiktsförklaring (se pressmeddelande 29 maj 2000). Avtalet innebär att CityMail och Post Office gemensamt kommer att äga ett bolag som ska förvärva och driva CityMails verksamhet avseende distribution av datoradresserad post i Sverige (Distributionsbolaget). CityMail har kallat till extra bolagsstämma den 28 juni 2000 för ett slutligt godkännande av avtalet. Övertagandet planeras att ske per den 30 juni 2000. [REMOVED GRAPHICS] 1 Brummer och Partners Zenit, Henderson Investors, Royal Post Holding , Fidelity och Mercury Asset Management, vilka i dag tillsammans innehar aktier motsvarande cirka 51 procent av antalet röster i CityMail, har förbundit sig att på extra bolagsstämma rösta för ett godkännande av slutligt avtal mellan CityMail och Post Office om detta kan ingås på villkor som i allt väsentligt överensstämmer med villkoren i avsiktsförklaringen (se pressmeddelande 8 juni 2000). Styrelsen för CityMail har inhämtat ett oberoende värderingsutlåtande från Erneholm & Haskel AB, vilka funnit att den föreslagna transaktionen är skälig ur finansiell synvinkel för CityMails aktieägare. Frågor besvaras av: Bror Anders Månsson, VD CityMail Group 0708 - 80 25 28, 08-709 43 00 bam@citymail.se Håkan Ohlsson, Informationsansvarig och Vice VD CityMail Group 070-752 42 01 hakan.ohlsson@citymail.se Besök gärna vår hemsida www.citymail.se 1 Royal Post Holding AB utgör delägarbolag för ledande befattningshavares aktieinnehav i CityMail. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/26/20000626BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/26/20000626BIT00220/bit0002.pdf