CityReach öppnar internetcenter i Berlin

Report this content

CityReach öppnar internetcenter i Berlin I slutet av förra veckan invigde CityReach International i Berlin sitt sjätte europeiska datacenter för business internet. Anläggningen är på 11 000 kvadratmeter och följs inom några veckor av ytterligare ett stort, tyskt internetcenter i München. CityReach bygger sedan förra året en kedja av internetcenter i Europa. Fullt utbyggd handlar det om 20 center, varav åtta i drift inom några veckor. Målet är att gå i spetsen för skapandet av den tekniska bas som krävs för nästa generations affärsinternet. - Vi vet att det kommer att krävas stora förbättringar av driftvillkoren på nätet. Man måste nå minst samma säkerhet och tillgänglighet som företagen har internt i sina IT-centraler, säger Thomas Hagström, chef för CityReach i Sverige. - Kraven kommer bara att öka, på att nätet ska klara IT-processer med nästan hundraprocentig säkerhet. Till skillnad mot många av konkurrenterna vänder sig CityReach inte direkt till företagsmarknaden. Istället siktar man på att arbeta ihop med systemintegratörer, programuthyrningsföretag, internetoperatörer och webhotell som kommer att bygga och driva nästa generations e-affärssystem. De affärstillämpningar som väntas känneteckna internetutvecklingen är inte bara traditionell e-handel utan främst tyngre tillämpningar som industriella flödes- och produktionssystem, koncernövergripande affärssystem, kundvårdsystem och vad som behövs för nya, stora e- handelsplatser. Det senaste halvåret har CityReach öppnat internetdatacenter i Amsterdam, London, Dublin, Budapest, Stockholm och Berlin. De närmaste veckorna väntar förutom München även Paris. För mer info: Thomas Hagström, chef CityReach Sverige, 08-474 22 00, 070-699 74 90, Email: thagstrom@city-reach.com Sanjaya Addanki, koncernchef, via Kim Polley/Jennie Pearce, London, Brodeur Worldwide, +44-1753 790700, E-mail: kpolley/jpearce@uk.brodeur.com Margarete Hucht, Now, Berlin, +49 30 30 88 78 0, E-mail hucht@now- berlin.de Marie-Louise von Below, marknadschef CityReach Berlin +49 30 33 60 71 31 Svenskt pressrum: www.city-reach.se Fakta om CityReach International Med huvudkontor i London och kontor i Europa och USA sätter CityReach International, CRI, nivån på den infrastruktur och de drifttillämpningar som är basen för affärsinternet - the business internet. Företaget bygger en pan-europeisk infrastrukturplatt-form med sju säkra datacenter klara i februari 2001. CRI:s medarbetare har stor erfarenhet från områden som säkra datacenter, applikationsutvecklingsmiljöer för företag, kundvård och tjänstekvalitet. Företaget skaffade under år 2000 finansiering på över 3,3 miljarder kr (350 milj dollar) för sin europeiska etableringsplan, med stöd från ledande investmentbolag som Battery Ventures, Chase Capital Partners, M/C Venture Partners, Investcorp, Morgan Grenfell Private Equity och Vulcan Ventures. Hemsidor: Svensk. www.city-reach.se Brittisk. www.city-reach.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT00310/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT00310/bit0002.pdf