CityReach visar tre nya tjänster för serversystem

Report this content

CityReach visar tre nya tjänster för serversystem På Connect-mässan i Stockholm förhandsvisar CityReach idag tre tjänster som är helt nya för colocation-branschen. Nu kan kunder i internetdatacenter för första gången få övervakning av sina serversystem, internetaccess med garantinivåer och virtuella privata nät som är bättre än dagens traditionella VPN-tjänster. CityReach International har i ett halvår talat om tjänster som krävs när näringslivet lägger över allt fler avancerade IT-system på internet som medium. Nu kommer också CityReach med de första tjänsterna som är till för detta, samtidigt som företaget blivit Europas största operatörsoberoende kedja med internetdatacenter. Med tjänsten ServerCare kan CityReach nu övervaka kundernas serversystem dygnet runt. ServerCare sköter övervakning och hantering upp t o m operativsystem; från enkel övervakning och 24 timmars driftberedskap - till restore/återställning och repair. ServerCare bevakar och rapporterar alla händelser som påverkar eller hotar kundernas serverprestanda och tjänsten använder bl a standardverktyg som BMC Patrol, HP OpenView och Remedy. - När alltmer affärskritiska tillämpningar går över på nätet, ökar kostnaderna för nedtider och stillestånd dramatiskt. Vi har utvecklat den här tjänsten för övervakning och hantering av serversystem för att motsvara kundernas allt strängare krav på internet, säger Björn Hansen, marknadschef på CityReach i Sverige. Internet Access Services är en paketerad interneaccess med mycket hög tillförlitlighet som konstruerats på en plattform som utvecklats tillsammans med Cisco Systems. Den baseras på dubblering av alla viktigare komponenter och funktioner, även nätoperatörerna. - Vi kan nu garantera en tillgänglighet på 99,999 procent, tack vare en design utan s k "singel point of failure", för total feltolerans. Och vi ger även flera säkerhetsalternativ; bl a filter, "intrusion detection", brandväggar och nät, och s k lastbalansering, säger Björn Hansen. IPVirtual Private Networking Service är den tredje produktnyheten. Den möjliggör privata virtuella nät mellan kundernas centrala servrar, deras lokala system och CityReachs egna europeiska nätverk. - Vår IPVPN-tjänst är bättre än dagens traditionella VPN-tjänster och vi utnyttjar Cisco Powered Network-teknologi för att skapa intelligenta IP- uppkopplingar för affärskritiska tillämpningar. För att lyckas med det här utnyttjar CityReach en Cisco-infrastruktur på teknisk toppnivå och fler operatörer. Den här tjänsten är indelad i tre servicenivåer; från högkvalitetsinternet med minimalt antal router- och nod-hopp, upp till dedikerad fiberkommunikation för Ethernet med Gigabit-hastighet. - Ända sedan förra året då colocation på allvar kom till Sverige har det sagts att det krävs alltmer avancerade tjänster för den aktör som vill vara framgångsrik. Nu har vi våra första. Och vi lanserar ännu fler inom kort, säger Björn Hansen. På Connectmässan finns CityReach i monter C20:43 För mer info: Björn Hansen, marknadschef, CityReach International Sverige 08-474 22 17, 070-339 29 25, Email: bhansen@city-reach.com Kenneth Hellqvist, pressansvarig, CityReach International Sverige 08-779 40 50, Email: kenneth.hellqvist@excellerera.com Fakta om CityReach International Med huvudkontor i London och kontor i Europa och USA sätter CityReach International, CRI, nivån på infrastrukturen och de drifttillämpningar som är basen för affärsinternet - the business internet. Företaget har byggt en pan-europeisk infrastrukturplatt-form med åtta säkra internetdatacenter. CRI:s medarbetare har stor erfarenhet från områden som säkra datacenter, applika-tionsutvecklingsmiljöer för företag, kundvård och tjänstekvalitet. Företaget har under år 2000 och 2001 skaffat finansiering på närmare 3,6 miljarder kr (389 milj euro) för sin europeiska etablering, med stöd från ledande investmentbolag som Investcorp, Battery Ventures, JPMorgan Partners, M/C Venture Partners, Morgan Grenfell Private Equity och Vulcan Ventures. För mer info: www.city-reach.se eller www.city-reach.com. Svenskt pressrum: www.city-reach.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/23/20010423BIT00640/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/23/20010423BIT00640/bit0001.pdf