I lågkonjunkturen: Civilekonomerna, Poolia och CareerBuilder stöttar civilekonomer på Norrmalmstorg

Civilekonomerna, Poolia och CareerBuilder kommer tillsammans att träffa civilekonomern på Norrmalmstorg torsdagen den 27 augusti mellan kl 13.00 och 19.00.

Vi kommer att dela ut bl a ut CareerBuilders karriärbok" Jobbguiden" till civilekonomer som funderar på nästa jobb. Boken som normalt kostar 250 kr kommer att delas ut gratis. Boken tar upp allt som en arbetssökande behöver när han eller hon söker jobb. I varje kapitel finns vägledning inom alla de områden man behöver ha koll på när man ska göra ett vinnande intryck på en framtida arbetsgivare. Dessutom har näringslivet intervjuats och ger i Jobbguiden den där lite hemliga, extra åtråvärda informationen om vad de tittar efter och värdesätter hos den som söker jobb. Civilekonomerna kommer att finnas på plats för att besvara frågor kring lön, anställning och mycket annat som är av intresse för den civilekonom som söker nytt jobb. Poolia kommer samtidigt att ta in intresseanmälningar till vissa utvalda ekonomjobb. Vi har reserverat 100 kvadratmeter av Norrmalmstorg så det finns utrymme för många.

Kontaktdata:
Civilekonomerna: Robert Lundin, Marknadsansvarig, 070-718 44 45
Poolia: Christer Lindblad, Informationsansvarig, 070-508 34 56
CareerBuilder: Jorge Vasquez, Employer Branding Manager, 073-520 41 69

Fotnot: Civilekonomerna, Poolia och CareerBuilder är samarbetspartners kring civilekonomers karriärutveckling.