Mikael Igelström invald i Sacos styrelse

Civilekonomernas förbundsordförande, Mikael Igelström, har valts in i Sacos styrelse.

- Det är ett hedrande uppdrag som jag är stolt över att ha fått, säger Mikael Igelström. Min uppgift i Saco-styrelsen blir att arbeta för att stärka alla akademiker inom federationen.

De viktigaste frågorna för Saco under de kommande fyra åren tycker Mikael Igelström är:

• Att kämpa för en ökning av resurser till den högre utbildningen för att behålla och förstärka kvalitén.
  • Att förklara vikten av fackligt arbete för nuvarande och presumtiva medlemmar samt media. Detta för att den framgångsrika Svenska modellen ska fungera även i framtiden, till nytta för samhälle, näringsliv och arbetstagare.
  • Att arbeta för en total översyn i bred politisk enighet om hela skattesystemet. Detta är nödvändigt för att få ett stabil och långsiktig skattesystem och skattepolitik, som säkrar både välfärd och rättvisa.

Om han själv måsta prioritera i listan är det skatte- och utbildningsfrågorna som känns mest angelägna.

Mikael Igelström, förbundsordförande