Mikael Igelström vald till Europapresident i CIADEC

Mikael Igelström, förbundsordförande i Civilekonomerna, har valts till president i den Europeiska sammanslutningen av civilekonomorganisationer.

- Det är roligt att nu få ta över presidentskapet i CIADEC, säger Mikael Igelström. Organisationen har funnits sedan 1900, så den har gamla anor. Vi kommer, under min mandatperiod, att fortsätta med det viktiga erfarenhetsutbyte mellan länderna och organisationerna som är CIADEC styrka.

CIADEC arbetar för att främja de sociala, professionella och ekonomiska intressena för medlemmarna i de olika medlemsorganisationerna.

- Förutsättningarna för CIADECs medlemmar, främst gällande de professionella och ekonomiska förutsättningarna skiljer sig givetvis åt, fortsätter Mikael Igelström. De största likheterna finns, av naturliga skäl, mellan de nordiska länderna och det är också inom Norden som samarbetet har utvecklats mest.

För mer information:
Mikael Igelström,