Nu kan alla träna med en PT varje gång!

Idag öppnar landets första renodlade microklubb på Lidingö: Minutus. Här tränar alla medlemmar med PT/coach vid varje träningstillfälle. Coach och PT ingår som en viktig del för att alla medlemmar ska nå sina önskade resultat. Det kan låta för bra för att vara sant: Träningsresultat med PT utan att ruinera plånboken.

Stockholm 2015-04-13 – År 2014 hade 12% av svenskarna medlemskap på ett gym, en relativt hög siffra jämfört med övriga Europa. Många är vi dock som har tecknat stödmedlemskap på anläggningar: Vi betalar men tränar inte. De flesta av oss skaffar dock träningskort av en anledning. En dröm om att bli mer vältränad, komma i form, förlora några kilon etc. Men få orkar hålla motivationen uppe och många saknar den kunskap som krävs för att veta hur man ska göra, eller för den delen, den ekonomin att vi kan betala en vanlig PT varje gång. Tills nu.

Minutus är en s.k microklubb, en liten lokal jämfört med större anläggningar, mer personlig och framförallt med en viktig skillnad: Coach och PT till alla medlemmar med resultatgaranti. Du lägger tillsammans med träningsvägledaren upp en plan i linje med dina mål, oavsett om du satsar på Lidingöloppet eller bara vill bli starkare. Varje gång du sedan tränar, oavsett hur ofta, har du stöd av en träningsvägledare på plats som har tillgång till alla dina träningsdata och på så sätt hjälper dig att följa din plan och nå dina mål.

Minutus är ett nytt koncept med visionen att förändra sättet vi tränar på. Genom coaching, analys och uppföljning till alla medlemmar skapas träningsresultat som aldrig förr. Ingen släpps fri, det finns inga fria vikter, glöm det traditionella gymmet, här får du hjälp att nå dit du vill med din träning.

Minutus är till för alla, den ”vanliga” människan mitt i karriären med småbarn och ont om tid eller för yngre elitidrottare, pensionären eller vem som helst som har en önskan om vägledning i sin träning. Det lovar rätt mycket, men till en förvånansvärt låg kostnad (769 SEK/månad) och med det viktigaste: Dina träningsresultat blir garanterade.

Än är det inte för sent att nå sommarformen.

Läs mer om Minutus: www.minutus.se

Johanna Folkesson, Marknadsansvarig CL Fitness, johanna@clfitness.se, 021-17 13 91

Sebastian Östberg, Minutus Training, sebastian.ostberg@minutus.se, 073- 173 02 98