Clara Reklambyrå + Pratoo AB = Sant

Report this content

Med start den 1 mars kommer Clara Reklambyrå att knyta till sig de konsulter som idag arbetar på PR-byrån Pratoo AB. Man stärker på detta sätt sitt erbjudande och skapar en byrå inriktad på strategi, med spetskunskap inom reklam, PR och webb. I fortsättningen kommer namnet för den nya Karlstadbaserade konstellationen att bli Clara.

– Det känns väldigt inspirerande! Vi har alltid varit kreativt starka och genom vårt nya erbjudande har vi resurser att styra samspelet mellan reklam, PR och webb. Vi kan således leverera en mix som är sammanhållen hela vägen, från strategi till färdiga kommunikationslösningar. Kundens varumärke blir då inte utlämnat till olika parters tolkning, utan kunden behåller kontrollen över sitt varumärke, säger Helén Högberg, vd på Clara.

De som nu ansluter är Arman Teimouri, Ingela Larsson och Kristofer Brüngel. Arman grundade och drev Pratoo AB och har mångårig erfarenhet av strategisk kommunikation och PR. Ingela och Kristofer har arbetat som kommunikations- respektive juniorkonsult på Pratoo.

– Att slå samman våra verksamheter kändes som ett naturligt steg att ta. För kunderna har samspelet mellan olika kommunikationstjänster blivit allt viktigare. Den traditionella byrån måste ta nya steg för att kunna bistå dem på rätt sätt. När man väljer Clara kan man känna sig säker på att kommunikationen återspeglar varumärket, oavsett kanal. Som ett led i detta arbete kommer Kristofer Brüngel att arbeta som planner för att säkerställa att vårt kreativa arbete träffar rätt, säger Arman Teimouri.

Efter en nationell byråupphandling har Clara nyligen fått uppdraget att sköta ett antal nationella kampanjer åt EIO/SEG. Det nya erbjudandet var en bärande del av anbudet.

– Att vi fick uppdraget är ett kvitto på att vi är helt rätt ute, både när det gäller vårt nya erbjudande och våra kreativa kommunikationslösningar, avslutar Helén Högberg.

För mer information:
Helén Högberg, vd: 0708 - 18 55 74