1 miljon norska Club Clas-medlemmar på ett år!

Bara ett drygt år efter lanseringen i Norge har Club Clas nu en miljon norska medlemmar.

– Vi ser att Club Clas är attraktivt för våra kunder i Norge och har haft en enorm tillväxt sedan starten. Under de senaste månaderna har tillväxten varje månad motsvarat befolkningen i Norges tredje största stad, Stavanger. Det handlar om att skapa värde för kunder och lojalitet mot oss som varumärke. Den ökade basen ger oss nya möjligheter att förbättra vårt kunderbjudande, säger Lene Iren Oen, Head of e-commerce och landschef Norge.

Club Clas-kunder är mer lojala och handlar från en större del av sortimentet. De besöker också butikerna både digitalt och fysiskt och handlar mer än andra kunder.

Helena Holmström, Head of Customer and Loyalty, tror att framgången ligger i kunddata och relevanta kunderbjudanden:

– Med Club Clas kan vi enkelt ge kunden ett mer relevant erbjudande. Vi arbetar med kunddata för att skräddarsy engagerande och konverterande innehåll. Vi använder också data i utvecklingen av produkter och digitala tjänster, förklarar Helena Holmström.

Club Clas-kunder får tillgång till unika klubbpriser, digitala kvitton, pant på bläcktoner, gratis teknisk hjälp via videosamtal, medlemsmagasinet Classe och 50% rabatt på uthyrningsverktyg.

Niklas Carlsson, kommunikationschef, 0247-444 29, niklas.carlsson@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fyra marknader, cirka 4 500 medarbetare och en omsättning om cirka 8,3 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com.