Clas Office öppnar i Sverige och Norge

Clas Ohlson fortsätter att växa. Med Clas Ohlsons breda och prisvärda sortiment som grund introduceras nu Clas Office, ett nytt koncept som riktar sig specifikt till företag. Clas Office finns tillgängligt i butik, men också dygnet runt via webben och i mobilen, för företag i Sverige och Norge.

Företagskunder är inte något nytt för Clas Ohlson. Vi har varit en favorit hos små som medelstora företag i alla branscher i flera år. Men många engagerade och lojala företagskunder har efterfrågat ett enkelt koncept som är anpassat utifrån deras behov. Enkelhet och service har varit centralt i utvecklingen av Clas Office. Därtill kommer såklart vårt breda och prisvärda sortiment.

”Vårt breda sortiment ger oss möjlighet att erbjuda relevanta erbjudanden och prisvärda produkter även till våra företagskunder. Alla typer av företag är välkomna att bli Clas Office-kund, oavsett vilken typ av arbetsplats man representerar. Många företag efterfrågar dessutom smidiga administrativa lösningar och riktad service för att möta deras speciella behov, vilket vi nu kan erbjuda med hjälp av Clas Office”, berättar Nina Lindfors, Sverigechef på Clas Ohlson.

En tydlig trend är att allt fler företag vill ha flexibilitet i när och var de handlar. Kombinationen av fysiska butiker, webbutik och telefonförsäljning skapar en hög tillgänglighet som ger Clas Ohlsons företagskunder den valfrihet de efterfrågar.

”Våra många lojala företagskunder har hjälpt oss att forma Clas Office. Därför är vi säkra på att vårt nya koncept kommer att bli framgångsrikt. Clas Office gör det enkelt för företagen att handla, helt i linje med Clas Ohlsons affärsidé att lösa vardagens praktiska små problem”, berättar Sophia Bonnevier Dudzik, Clas Office Manager på Clas Ohlson.

Idag omsätter små- och medelstora företag i Norden cirka 6 miljarder kronor bara i kontorsmaterial, enligt de beräkningar som Clas Ohlson genomfört.

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget försäljning och service i fem länder via ca 200 butiker, e-handel, katalog och telefon. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska problem med ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, har en omsättning om 7 miljarder kronor och drygt 4 700 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.com.