Clas Ohlson har öppnat en ny butik i Kungälv

Klockan 17:00 igår slog Clas Ohlson upp portarna till en ny butik i Kungälv i samband med invigningen av det nya köpcentrumet Kongahälla Shopping.

Utöver ett brett produktsortiment och en kundservice i världsklass erbjuder butiken tjänsten Hämta i butik, en blandning av digital och fysisk handel, där kunden beställer en vara online och hämtar i butik inom fyra timmar. Dessutom kan produkter som inte finns i ordinarie sortiment enkelt beställas till butiken och hämtas av kund inom några dagar.

– Med vår nya butik i Kongahälla Shopping blir vi ännu mer tillgängliga för våra kunder i ett område som är under stark utveckling. Vi har haft ett vasst projektteam på plats och alla inblandade har jobbat hårt för att få den nya butiken färdigställd. De har gjort ett väldigt fint jobb och jag är övertygad om att den nya butiken kommer att bli mycket uppskattad av våra kunder, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

Clas Ohlsons butik i Kongahälla Shopping har en försäljningsyta på 900 kvadratmeter och ett upptagningsområde på cirka 43 000 invånare.

Niklas Carlsson, kommunikationschef, 0247-44429, niklas.carlsson@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com.